Skladování benzínu v bytě: Katastrofy a přežití v krizových situacích
Rusům hrozí pokuta od 5 do 15 tisíc rublů za skladování hořlavých kapalin v garážích. Informovala o tom právnička Maria Spiridonovová s odvoláním na změny v předpisech o požární bezpečnosti. Dříve bylo možné skladovat až 20 litrů paliva a 5 litrů oleje. Nyní je to zakázáno úplně.
Omezení se vztahují i na plynové lahve, aceton, alkohol, organická rozpouštědla a podobné kapaliny. Výjimka byla udělena pro garáže na chatách – tam pravidla neplatí. V případě požáru bude muset viník nahradit škodu, píše RIA Novosti.
Autor: IA ASTV 23. dubna 2025, 03:46 −16
Zprávy ze Sachalinu a Kurilských ostrovů na WhatsApp – neustále po celý den. Přihlaste se k odběru jedním kliknutím!
Pokud máte téma, napište nám na WhatsApp:
+7-962-125-15-15
Další články podle tématu
Komentáře
Publikováno 23. dubna 2025 v 05:05
„Výjimka byla udělena pro garáže na chatách – tam pravidla neplatí. V případě požáru bude muset viník nahradit škodu, píše RIA Novosti.“ – A v případě požáru v garážích, které nejsou na chatách, nebude škoda kompenzována?
Publikováno 23. dubna 2025 v 12:05
Publikováno 23. dubna 2025 v 05:10
A kdo bude kontrolovat přítomnost hořlavých kapalin v garážích?
— Zase se přidělují peníze na nová místa, a co, no, alespoň přišel policista do garáže a ta byla zavřená — co, bude tam hodiny stát a čekat na majitele??
– A majitel uvidí poblíž policejní auto a bude mít podezření, že je něco v nepořádku, a vrátí se tam, odkud přišel, aniž by se přiblížil ke své garáži.
Publikováno 23. dubna 2025 v 09:57
Smrtonoši, přihlas se jako antimaster, emoji tě poznají.
Publikováno 23. dubna 2025 v 12:05
Smrtonoši, ne, oni vykopou příčinu požáru a budou se jí držet.
Napsáno 26. dubna v 05:15
Palačinko, pochop, že jsem k tomu byl donucen.
Ale na KAŽDÝ špatný čin připadá další špatný čin, neboť jedno zlo plodí další!
– S takovými věcmi na mě neuděláš dojem, ale někdo už kvůli tomu tento týden trpěl 200 body a tohle je jen začátek..
Publikováno 23. dubna 2025 v 05:46
Mám v kůlně benzín
Publikováno 23. dubna 2025 v 09:48
Nekiy81, o stodole se nic neřeklo. Takže je to možné.
Publikováno 23. dubna 2025 v 10:56

Publikováno 23. dubna 2025 v 06:30
Další nesmysl. Desítky let stálo v kanystrech a bylo to v pohodě. Auto je v garáži a v něm je taky benzín od 40 do 100 a více litrů.
Publikováno 23. dubna 2025 v 12:07
Aleksei79, dokud někdo nezačne posvítit zapalovačem, aby zjistil, kolik toho zbývá
Publikováno 23. dubna 2025 v 13:58
Aleksei79, to jsi neměl říkat, teď budou uvažovat o tom, že tě donutí to vypustit z nádrže, v noci si domů odneseš 40 až 100 litrů.
Publikováno 23. dubna 2025 v 06:53
Dobře, půjdu domů a přinesu to.
Publikováno 23. dubna 2025 v 10:09
KCE1984, . také, běh, vlasy dozadu
Publikováno 23. dubna 2025 v 07:06
Kde mám teď skladovat benzín? Odnést ho do ložnice?
A kdo by měl nahradit škodu? Já sám?
Publikováno 23. dubna 2025 v 07:21
Jaký je rozdíl mezi garáží na pozemku pro výstavbu soukromého domu a garáží na pozemku pro letní chatu?
Publikováno 23. dubna 2025 v 07:22
To znamená, že to nemůžete udělat v samostatné garáži, ale můžete to udělat doma pod polštářem.
Publikováno 23. dubna 2025 v 07:35
V jak úžasné době žijeme!
Jak rozkvetla demokracie: tohle se nesmí, tohle je zakázané, tohle je vaše, ale kdykoli vám to může být odebráno, nebo vám bude uložena pokuta.
Ale to, že jsou stále benzínové pumpy přímo v obytných zónách, je něco jiného, to musíte pochopit!
A aceton je oooooooočný.
Moje žena by měla dostat pokutu; její odlakovač na nehty voní po acetonu.

Publikováno 23. dubna 2025 v 10:23
SirGiant_73, Ohledně odlakovače na nehty – skvělé!
Publikováno 23. dubna 2025 v 07:53
a kde se to dá uložit?
Publikováno 23. dubna 2025 v 09:35
Vypravěč na balkóně domu
Publikováno 23. dubna 2025 v 11:45
Vypravěč, pod matrací
Publikováno 23. dubna 2025 v 07:54
Každý, kdo má v garážích benzín, se vyděsil.
Publikováno 23. dubna 2025 v 08:11 Upraveno 23. dubna 2025 v 08:53
Také se zeptám, co a jak mám dělat v garáži.
Publikováno 23. dubna 2025 v 08:28
Komu by měl poškozený požár uhradit škodu?
Publikováno 23. dubna 2025 v 08:37 Upraveno 23. dubna 2025 v 08:53
No, kam tohle všechno uložit, když třeba není dacha? Zase vymysleli nějaký nesmysl.
Publikováno 23. dubna 2025 v 08:38
Další Brad.
Publikováno 23. dubna 2025 v 08:48
Celý život jsem měl v garáži pár kanystrů s palivem, jen pro případ. Jen je potřeba si promyslet, jak ho uskladnit.
Publikováno 23. dubna 2025 v 09:13
Je mi to jedno, nemám garáž.
Publikováno 23. dubna 2025 v 09:14
Ukazuje se, že auto se nedá uskladnit v garáži, je tam olej a benzín. A obecně máme geniální lidi, co se zákazů týče, a je čas zakázat elektřinu v bytech a domech, je to hlavní příčina požárů, je zvláštní, že je to nenapadlo.
Publikováno 23. dubna 2025 v 10:18
Pane asistente, proč jste tohle napsal? Teď si to poslanci přečtou a zítra schválí nový zákon.
Publikováno 23. dubna 2025 v 11:13
Asistente, buďte zticha, nebo to zítra vypnou.
Publikováno 23. dubna 2025 v 09:14
Je mi to jedno, nemám garáž.
Publikováno 23. dubna 2025 v 09:35
Tohle se ještě nikdy nestalo a tady je to zase
Publikováno 23. dubna 2025 v 09:51
V garáži mám vyřazený Topol-M s jaderným banánem nahoře.
Publikováno 23. dubna 2025 v 09:56
Kam to mám dát? Pod polštář?
Publikováno 23. dubna 2025 v 10:02
Tak si je uložíme doma!
Publikováno 23. dubna 2025 v 10:09
Jsou vtipní, hlavně na severu. Táta si vždycky nechává v záloze asi 40 litrů. Nikdy nevíš, jestli bude potřebný benzín a za jakou cenu. Udělej běžné benzínky za normální cenu, pak přestanou dělat rezervy.
Publikováno 23. dubna 2025 v 10:20
Pokud je v garáži zaparkované auto s plnou nádrží (i když ne plnou) a kanystrem v kufru, spadá to pod omezení?
Naši zákonodárci mají nějakým způsobem šílenější a šílenější zákony. Má to snad jaro vliv?!
Publikováno 23. dubna 2025 v 11:54
Charodey711, fenazepamu není dost pro všechny.
Publikováno 23. dubna 2025 v 10:25
Blíží se parlamentní volby. Zde se „veřejní činitelé“ předhánějí v počtu iniciativ.
Publikováno 23. dubna 2025 v 10:51
Saltykov-Ščedrin také řekl: Ruská moc musí udržovat lid v neustálém překvapení. (No, takhle to řekl.)
Publikováno 23. dubna 2025 v 11:57
Jevgeniji, už tě nebaví být překvapován/a?
Publikováno 23. dubna 2025 v 12:03
Možná je čas zavést pokutu za bláznivé nápady zákonodárců
Publikováno 23. dubna 2025 v 12:04
Je to nepochopitelné, autochemie – lahev a jste v koncích, minimální množství není stanoveno. A v olejíčku je olej a benzín je GALOŠA atd.
Publikováno 23. dubna 2025 v 12:24
Něco mi říká, že když si dokument pečlivě prostudujete, ukáže se, že se to netýká soukromých garáží.
Publikováno 23. dubna 2025 v 14:47
Co je špatného na tom, že je na dvorech spousta aut a každé z nich má v nádrži slušné množství paliva, zakažme je taky
Ať parkují auta s prázdnými nádržemi, člověk nikdy neví, ale obecně si říkám, co když mám v garáži čtyřkolku nebo auto s palivem, i to se podle jejich dokladů ukáže jako skladování!
Publikováno 23. dubna 2025 v 16:17
Proč se tak bojíš? Možná se jen připravují na další zvýšení cen benzínu, aby se lidé hrnuli do zásob a ty bys znervózněl!
S největší pravděpodobností si zde v příštích několika dnech přečteme další téma o zvyšování cen.
Publikováno 23. dubna 2025 v 16:18
Nespěchali
Vážený hoste, pro vkládání komentářů se prosím zaregistrujte nebo přihlaste
Notebooky HP a Fujitsu by mohly zmizet z regálů obchodů
Horoskop na 23. dubna: Střelec potřebuje podpořit milovanou osobu a Beran si musí dopřát odpočinek
© 2012–2025, IP Filin M.S. Všechna práva vyhrazena. Žádná část obsahu webových stránek ASTV.RU nesmí být žádným způsobem reprodukována nebo přenášena, ať už elektronicky, mechanicky, kopírováním, nahráváním nebo jinak bez písemného souhlasu IP Filin M.S. Web astv.ru hostí materiály zpravodajské agentury ASTV. IA “ASTV” byla zaregistrována Federální službou pro dohled nad komunikacemi, informačními technologiemi a masovými komunikacemi Ruské federace (Roskomnadzor) dne 02.07.2018. července 77 pod číslem IA č. FS 73225 – XNUMX.
* Instagram patří společnosti Meta, která je v Rusku uznávána jako extremistická.


Redakce webu ASTV.RU:
tel.: (4242) 49-15-95
e-mail: [email protected]
WhatsApp: +7 962 125-15-15 (pouze zprávy)
Telegram: @astv_predl_bot
Inzertní oddělení: (4242) 49-16-23
e-mail: [email protected]
Technické oddělení: (4242) 49-15-32
e-mail: [email protected]
Pro dotazy týkající se blokování účtu: [email protected]


Koupil jsem si 20litrový kanystr a plánuji skladovat NZ benzín v bytě. S největší pravděpodobností na záchodě, protože pravděpodobnost požáru v elektroinstalaci na záchodě je nízká. A není tam nic zvláštního ke spálení.
Nebo je lepší benzín v bytě neskladovat?
25-12-2010 03:32 amatol
Původně napsal IZH-79-9T:
Nebo je lepší benzín v bytě neskladovat?
Nevím, skladuji petrolej, 40 litrů, vše v pořádku.
p.s.: 4 hasicí přístroje OU-10 a sebezáchrana 25 12:2010 Kotone
Chytač obličejů
25-12-2010 03:35 FaceGrabber
Pokud založíte oheň, budete vystěhováni. Pokud zpráva říká „Příčinou požáru je plechovka benzínu“.
25-12-2010 03:39 NE
Koupil jsem 20 litrový kanystr
Je jednodušší ho hodit do kufru nebo garáže.
25-12-2010 03:42 ИЖ-79-9Т
Původně napsal FaceGrabber:
Pokud založíte oheň, budete vystěhováni. Pokud zpráva říká „Příčinou požáru je plechovka benzínu“.
a na jakém základě? plechovka benzínu nemůže způsobit požár. Skříň vyrobená z dřevotřísky nebo nějakého plastového obložení může hořet stejně jako benzín.
Je jednodušší ho hodit do kufru nebo garáže.
Není zde garáž, v kufru je 10litrový NAZ. Nevím, jestli má cenu vozit 20 – a tak kufr se vším harampádím váží 50-60 kg.
Chytač obličejů
25-12-2010 03:51 FaceGrabber
plechovka benzínu nemůže způsobit požár
Hromada domácího odpadu také nemůže. Sám. Ale pokud je to jen hromada, která vzplane, mohou je vypudit. A kanystr.
25-12-2010 04:04 Солист
Naftu skladuji na balkoně. 80 litrů
25-12-2010 04:23 Kotone
No, je to tak. Hlavní je přikrýt nakloněným plechem, aby býci z horních pater nepadali na kanystry a cca. IMHO tak.
25-12-2010 08:18 трещер
tady je to tak, že samotný benzín nehoří; můžete v něm uhasit býky. páry hoří a jen se vznítí, když udeří jiskra od bijícího býka. když to vezmeme do bodu absurdity. nádoba musí být hliníková. ocel bude zevnitř na dně rezavět kvůli kondenzaci a bude prosakovat. benzin by se neměl plnit do plného objemu, aby v létě vlivem topení nenabobtnal.
25-12-2010 08:20 трещер
proč benzín? časem se to zhoršuje!
25-12-2010 09:26 Makc k-113
Skladovat benzín v bytě není bezpečné.
kočičí obormot
25-12-2010 09:32 kot-obormot
benzin by se neměl plnit do plného objemu, aby v létě vlivem topení nenabobtnal.
Existuje názor, že benzín by měl být naplněn na plný objem, aby se nevytvářely výpary, a proto se nemá co zapálit.
Je lepší začít instalací požárního hlásiče do vašeho bytu, alespoň toho nejprimitivnějšího.
25-12-2010 10:15 Маргоша
Může se vznítit na jiném místě a dostat se do benzínu.
“Nahé ženy létají po obloze – raketa zasáhla lázně”
Ale pokud opravdu chcete, můžete
Ale koupila bych železnou skříňku na balkon a skladovala bych ji tam v ní.
25-12-2010 10:43 CTPAHHIK
Původně napsal kot-obormot:
Existuje názor, že benzín by měl být naplněn na plný objem, aby se nevytvářely výpary, a proto se nemá co zapálit.
Je lepší začít instalací požárního hlásiče do vašeho bytu, alespoň toho nejprimitivnějšího.
Soused se plnil do posledního místa. Nádobka praskla v horkém počasí (nebo se bradavka ucpala něčím špatným)
ruština
25-12-2010 11:03 Rossiyanin
Nebo by možná bylo lepší to zakopat do země? I ve městě najdete spoustu míst, kam schovat 20litrovou láhev.
Ano, nikdy nevíte, co váš soused v noci šustí za zdí a vleče.
25-12-2010 13:54 Kotone
Najdou to). Už jsem někde vyprávěl, jak kamarád v lesoparku náhodou narazil na něčí díru, vykopal ji – a byly tam dvě plechovky benzínu
25-12-2010 15:33 пучик
Ptáte se hasičů, kde je nejlepší místo pro jeho uložení.
oni vám to řeknou. . ano, může vám pomoci na místě.
protože Mnoho lidí jako vy bylo zabito.
Nedělají čerpací stanice v obytných vchodech.
27-12-2010 18:18 MadHad
Mimochodem, je to zajímavé: zde jsou majitelé chat, které stojí krásně BEZ přístřešků, bunkrů a dalších věcí. Pravděpodobně mají záložní napájení v podobě plynového nebo benzinového generátoru. Nejspíš si nechají alespoň nějaké zásoby paliva. Ale zase ne ve sklepě? Nebo všichni používají invertorové systémy s desítkami baterií ve sklepě?
27-12-2010 19:56 Маргоша
Nejspíš si nechají alespoň nějaké zásoby paliva.
Nádoba na motorovou naftu je zakopána v zemi, nedaleko brány.
Cokoli rezaví, je dehtované.
Ivan Ivanovič Ivanov
27 12:2010 Ivan Ivanovič Ivanov
Původně napsal IZH-79-9T:
Jako téma „přesvědčte mě, abych to nedělal“.
Soudruhu IMHO jen ne na záchodě, v bytě je záchod kubaturou nejmenší místo, když začne náhle plavat, tak se velmi rychle naplní a prásk od “někde z elektroinstalace” je vždy dobrá věc.
Obecně bych benzín v bytě neskladoval, stejně jako IMHO.
27-12-2010 20:52 Maxdorff
Na balkoně je 80 litrů a v bytě 40 litrů Nedávno jsem začal přemýšlet o požární bezpečnosti, koupil dobrý hasicí přístroj a umístil ho na chodbu.
27-12-2010 21:13 Max-Rite
Obecně platí, že benzín by se v žádném případě neměl skladovat v bytě. Ale TSu může a měl by. Skladujte s otevřeným víkem a na záchodě často kouřte.
27-12-2010 21:21 МихалычЯ
Chtěl jsem vědět, jestli je pravda, že oktanové číslo benzínu klesá každý měsíc o 2-3 jednotky?
Pokud ano, pak nemá smysl ji skladovat déle než rok (((
27-12-2010 21:41 Max-Rite
A nemusíte ho skladovat déle než rok. Jednou za půl roku ho otočte a dobře se vyspěte.
27-12-2010 22:43 MadHad
Původně napsal Margosha:
Nádoba na motorovou naftu je zakopána v zemi, nedaleko brány.
Cokoli rezaví, je dehtované.
O! děkuji za promyšlenou odpověď! Opravdu – jen zajímavé.
Benzín nebudu dávat ani na balkon, sakra.
Ale ve skutečnosti je v městských podmínkách zásoba paliva obrovským problémem.
I 12litrový propanťák na balkoně (malý) už je jaksi tupý, i když plyn je univerzálnější, je to vařič i vyvíječ plynu na malé LP.
27-12-2010 22:50 Max-Rite
Původně napsal MadHad:
I 12litrový propanťák na balkoně (malý) už je jaksi tupý, i když plyn je univerzálnější, je to vařič i vyvíječ plynu na malé LP.
Pokud balkon není zasklený, nemusíte se parní lázeň. Propan je docela neškodná věc.
27-12-2010 23:12 omsdon
Původně napsal Max-Rite:
Pokud balkon není zasklený, nemusíte se parní lázeň. Propan je docela neškodná věc.
Exploduje i na nezasklených balkonech. A tak je ta věc opravdu neškodná.
27-12-2010 23:14 Маргоша
Benzín nebudu dávat ani na balkon, sakra.
no proč?
Pokud vládne paranoia, udělejte kovovou krabici o něco větší než kanystry.
Umístěte tam kanystry a naplňte je pískem.
Jakmile jsou kanystry vyjmuty pro použití, lze původní pískový plášť použít k hašení.
Doporučuji však naftu.
Dieselové generátory mají delší životnost, motorová nafta prakticky nestárne.
Zapomněl jsem zásoby.
Pokud vám dojde, můžete do nádrže nalít olej zředěný naftou.
Například olivový.
27-12-2010 23:59 Max-Rite
Původně napsal omsdon:
Exploduje i na nezasklených balkonech. A tak je ta věc opravdu neškodná.
Dokonce i sklenice od okurek explodují, pokud máte křivé ruce. C’est la vie.
28-12-2010 00:07 omsdon
Původně napsal Max-Rite:
Dokonce i sklenice od okurek explodují, pokud máte křivé ruce. C’est la vie.
K netěsnostem dochází i z utěsněných lahví.
28-12-2010 00:37 Max-Rite
Původně napsal omsdon:
K netěsnostem dochází i z utěsněných lahví.
Ano, ano. Pak se plyn nahromadí na nezaskleném balkónu do kritické koncentrace a samovolně exploduje. Už dost sněhové bouře.
Volžská obloha
28 12:2010 Volžská obloha
Původně napsal Max-Rite:
Ano, ano. Pak se plyn nahromadí na nezaskleném balkónu do kritické koncentrace a samovolně exploduje.
Také se usmál. Ve skutečnosti je velmi obtížné zapálit plyn. Zvlášť když to nechceš.
–
Ale nezpívám píseň ani hudbu, jen narážím kameny o kameny, jen piju oblohu sklenicí, takže se trochu třese.
28-12-2010 02:17 omsdon
Původně napsal Max-Rite:
Ano, ano. Pak se plyn nahromadí na nezaskleném balkónu do kritické koncentrace a samovolně exploduje. Už dost sněhové bouře.
Sergo-granátník
28-12-2010 02:55 Sergo-grenader
Skladuji benzín a plyn. Čistěný benzín do zapalovačů a plyn v 200g plechovkách.
Primus je naplněn benzínem a je ve skladu.
Vše lze skladovat déle než 2 roky.
Když jdu do železářství, koupím si 2-3 balení benzínu (asi 5 litrů).
K dispozici je sporák primus a plynové sporáky.
Zajistil jsem vytápění a vaření.
Výpadky elektřiny, plynu, vody a topení mohou nastat kdykoliv.
V mé výškové budově je pouze elektřina.
Dostupnost paliva a vody je klíčem k přežití.
28-12-2010 03:16 Max-Rite
Původně napsal omsdon:
Můj bože, jaký epický neúspěch pro chemika.
Naučte se rozdíl mezi
1. metan a propan
2. plynovod pro domácnost a 12L láhev
3. kuchyně a nezasklený balkon
4. Každodenní použití pro vaření a vytápění a nouzové skladování
5. přemýšlej, než napíšeš (už ani nedoufám).
28-12-2010 05:47 omsdon
Původně napsal Max-Rite:
Můj bože, jaký epický neúspěch pro chemika.
Naučte se rozdíl mezi
1. metan a propan
2. plynovod pro domácnost a 12L láhev
3. kuchyně a nezasklený balkon
4. Každodenní použití pro vaření a vytápění a nouzové skladování
5. přemýšlej, než napíšeš (už ani nedoufám).
přemýšlej než napíšeš (už ani nedoufám).
Zkuste to aplikovat na sebe.
A kdy bude příležitost popovídat si s lidmi pracujícími v chemické výrobě a záchranáři.
Záchranáři vám budou moci říci, jak může v případě úniku plynu explodovat pod širým nebem a jaké podmínky jsou k tomu nutné.
Obecně platí, že jakákoliv plynová láhev je potenciální termobarická munice.
Proto se nesmíme smát jako bílý valach, ale učit TBC.
Pak nebudete spěchat najednou: Pokud balkon není zasklený, nemusíte se o to starat. Propan je docela neškodná věc.
70726F726F6B
28-12-2010 07:15 70726F726F6B
Vždy mám doma 5litrovou láhev různého stupně náplně.
plus několik lahví Coca-Coly se směsí benzínu a oleje a navíc benzín v nádrži motocyklu
docela část v chodbě se to všechno rozlije (na linoleum)
moje žena a já kouříme
zatím žádné problémy
ALE! TBC ještě nikdo nezrušil, tak si naplňte kanystr pod uzávěr
a pokud je zapečetěno, nic se nestane
28-12-2010 09:31 MadHad
Původně napsal Margosha:
no proč?
Pokud vládne paranoia, udělejte kovovou krabici o něco větší než kanystry.
Umístěte tam kanystry a naplňte je pískem.
.
No, je tu pár malých lahví benzínu, ale jen pro Zippo, jsem kuřák):
A balkon ano, je ze sklolaminátu, ale ne v pytlích, ale na kolejnicích, takže se volně fouká. Nyní čeká na letní sezónu 12 litrů plynu s vařičem na letohrádek. Myšlenky o malém generátoru plynu začínají bloudit (dokhtura, dokhtura.)
Ivan Ivanovič Ivanov
28 12:2010 Ivan Ivanovič Ivanov
Původně napsal Margosha:
vyrobte kovovou krabici o něco větší než kanystry.
Umístěte tam kanystry a naplňte je pískem.
Zažívám deja vu, nebo je to pokus vyrobit si doma nášlapnou minu?
Margošo, vážím si holek, ale je lepší poradit tomu, kdo ti radí, aby ses přihlásil do oddělení a napsal sám. Jinak skončíte s „poškozeným telefonem“.