Recenze

WEB GARDEN – Archiv fóra – Samec a samice rakytníku roubovaného na jeden keř.

Samec a samice rakytníku jsou naroubovány na stejném keři.

Mohl by to být tento případ, nebo jsou to jen další „tetřev modrý“. Koupil jsem tento zázrak na výstavě v Eurasii. Stále mě trápí neurčité pochybnosti a ty byly trýzněny v době nákupu. Všechny zdroje říkají, že musíte zasadit několik samičích keřů a jeden samčí keř. Větve vypadaly trochu jinak. Vypadá to, že jsem se měl přihlásit do vlákna „Rake Runner“ :)
Co na to řeknou kompetentní zahradníci?

Guzel
Petrohrad
01.06.2006
03:59:22

A zdá se mi snadné, tohle nejsou hrábě

Slo
Moskva
01.06.2006
18:30:06

Samičí a samčí rostliny se liší poupaty. Pupeny u samičích rostlin mají dvě krycí šupiny, zatímco u samčích rostlin jich je mnoho – od 3 do 7 a jsou mnohem větší. Podívejte se na svou rostlinu a rozhodněte, zda existuje rozdíl v pupenech

avafil
SPb
01.06.2006
18:33:18

Roubování samčí větve na samičí keř není žádnou novinkou, v literatuře se k tomu radí rakytník. Ale na Borodachevových přednáškách se říkalo, pokud se nepletu, že takové roubování je prý krátkodobé a po několika letech má naroubovaná větev tendenci se odlomit. nevím, jestli je to skutečně pravda.

LenaRya
Moskva
01.06.2006
18:42:00

Nevím, co má Borodachev, takže neřeknu, ale na všechny tři mé muže to znovu narouboval tvůj skromný sluha někdy kolem 85-87. Prozatím – živý a zdravý, periodicky omezený prudkými poklesy a poklesy. Možná byly některé vyříznuty kvůli přebytku, ale žádná přirozená „křehkost“ nebyla viditelná. Takže tam je vše OK.

Anatoli_
Moskevská oblast, Protvino
01.06.2006
20:55:24

Anatoli_, omlouvám se za hloupost (nebo sprostost?), Kdo se má na koho očkovat? Holka na kluka nebo kluk na holku? Nějaké konkrétní odrůdy nebo žádný rozdíl?

sveta-bir
Zhel-dor, MO
02.06.2006
10:06:56

sveta-bir, myslím, že je to bez principu. Co je potřeba pro „opylení větrem“ rakytníku? Přítomnost kvetoucího exempláře nebo alespoň větve poblíž. Proto je drahé držet na místě samostatného muže. V mém případě, když jsem zasadil, se ukázalo, že všechny exempláře jsou samci – je zřejmé, že to není okamžitě zřejmé, když existují pouze větvičky. Proto jsem jim vyměnil koruny, není třeba je vytrhávat. Existuje ale i opačný případ – naroubování větve do samičího exempláře. Znám takové případy. Knihy obvykle tuto metodu doporučují. Neřeknu nic o odrůdách, ale opět si myslím, že jsou kompatibilní. Zdá se, že by neměly existovat žádné zásadní důvody pro nekompatibilitu.. Zdá se však, že existuje nuance s roubováním. Lépe to funguje brzy na jaře.

Anatoli_
Moskevská oblast, Protvino
02.06.2006
10:36:35

Anatoli_naprosto s tebou souhlasím. Samci jsou mnohem agresivnější a svými kořenovými výhonky pokrývají velkou plochu, „mladé dámy“ jsou zdrženlivější.

avafil
SPb
02.06.2006
11:45:31

Děkuji. Ať žijí „mladé dámy“!

Přečtěte si více
Vědecká a výrobní společnost „AgroLeader“ – Řekněme „ne“ chorobám obilovin!
sveta-bir
Zhel-dor, MO
02.06.2006
12:24:40

Všem moc děkuji!
Ale o tom jsem pochyboval, protože nikde v (amatérské) literatuře, kterou mám k dispozici, jsem o takovém očkování neviděl zmínku, ale zdálo se mi to jednodušší a lepší. Všude se píše o několika samičích a jednom samčím keři. Poupata opravdu vypadala jinak, dokonce i barva kůry byla podle mého názoru mírně odlišná. Ale nepočítal jsem šupiny, teď je příliš pozdě – listy rozkvetly. Hlavní věc, díky vám jsem zjistil, že je to docela možné a životaschopné. Je zvláštní, že takové očkování není rozšířené. To je pohodlnější než výsadba několika keřů.
Ještě jednou díky všem!

Guzel
Petrohrad
02.06.2006
17:21:12

A řekněte „konvici“, jaká je užitečnost „samčích“ rakytníků, když do každé naroubujete jinou větev.

Olga, Moskva
Moskva
03.06.2006
01:32:26

Guzel, a ještě pohodlnější je ořezat větve ze samčích keřů (v celém našem zahradnictví jich máme vysazeno „za příkopem“ nespočet) a po dobu květu je zavěsit do koruny samičího stromu :))))
Ve skutečnosti se rakytník tak snadno neroubuje, možná proto není metoda příliš rozšířená.

Natalie
Petrohrad
05.06.2006
00:29:14

Pokud je naroubovaná samičí větev na samčím rakytníku malá, pak budou bobule větší, protože zatížení stromu je malé, ale pokud je naopak na samičím stromě jedna samčí větev, pak celkový výnos je vyšší.

Valery
Vladivostok
05.06.2006
03:07:33

Roubování rakytníku opravdu není snadný úkol, zvláště pro začátečníky. Chápu, že je to způsobeno strukturou – dřevo se při řezání jakoby drolí („roluje“).
V literatuře se často nacházejí popisy roubování rakytníku: jak samčí na samici koruny, tak samice na samce a odrůdové na to, co je atd. atd.
Vzhledem k tomu, jak moc dává rakytník růst, se mi zdá, že se většinou s očkováním raději netrápí.
Guzel, jen dej pozor, abys po třech čtyřech letech ty sám nebo někdo jiný náhodou nesmazal tuto samčí větev při prořezávání, jako neplodnou a nepotřebnou :)).
A tak máte plně schopnou kopii.

KELENA
Moskva
05.06.2006
14:01:13

Děkuji! O tomhle jsem taky přemýšlel. Samčí větev je pouze jedna a roste téměř svisle a „propichuje“ další větve. Za pár let na to můžeme zapomenout a utnout to. Skleróze odolám

Guzel
Petrohrad
05.06.2006
18:34:54

Pověste na něj malou modrou mašli! No, je tam cedulka. Abych nezapomněl :)

Vaska
Moskva
06.06.2006
00:00:34

Vasko, děkuji! :))))))
Ale tohle je cesta ven. Při pohledu na luk se alespoň zamyslete, k čemu by to bylo.
Jinak se to u nás často stává jako v básni A. Barto o zahradních nůžkách

Guzel
Petrohrad
06.06.2006
11:30:24

Stále mám problém. Asi před 10 lety jsem zasadil nádherný rakytník. Bobule mají velikost miniatury a jsou jasně červené. Byla radost sbírat. Chutná také velmi dobře. Opylovač je sousedův chlap (mluvím o stromě!). Má takové triviální malé žluté babičky. Takže už třetím rokem jsou moje bobule oranžové, velikostně, i když stejně velké. Proč se tohle děje?
Sám si myslím, že prostě nemají čas dozrát – ptáci je jedí čisté a z nějakého důvodu jedí jen moje.
Kolegové! Má někdo takový bug? Co je to za odrůdu?

Přečtěte si více
Co je Alirin B?
O.V.
Moskva
08.06.2006
17:47:41

O.V. a ptáci chtějí nějakou mňamku

avafil
SPb
09.06.2006
14:12:25

Pokud se červená barva ovoce ztratí, co by to mělo znamenat? Vypadá to na pokles množství karotenoidů v ovoci. Možná je důvodem nedostatek některých mikro- nebo dokonce makroprvků, nebo například nesprávná kyselost půdy? Co jiného může být důvodem kromě porušení optimální zemědělské technologie.

LenaRya
Moskva
09.06.2006
22:06:13

Díky, asi máš pravdu. Už jsem se o ni dlouho nestaral. budu krmit. Uvidíme.

O.V.
Moskva
15.06.2006
14:10:35

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button