Moderni reseni

WEB GARDEN – Archiv fóra – Hosta Roots in Winter

Prohledala jsem archiv a našla témata o hostách, kde radí okamžitě zasadit kořeny hosty do květináče a umístit je na chladné a světlé místo. Moje hosta už zakořenila, je v sáčku bez rašeliny v lednici. Co mám dělat, zasadit ji hned a nechat v pokoji, nebo počkat na příležitost vynést ji na lodžii, kde bude světlo a chladno? Bohužel nám počasí nepřeje, venku je mínus 20 a na lodžii asi mínus 10. Takže budu muset počkat asi tři týdny.

Natálka
Ufa
26.02.2005
08:10:47

Můžete ji zasadit hned teď, umístit ji na parapet, zastínit ji před přímým slunečním zářením (dobrá drenáž je nezbytná) a nechat ji růst. Výsadba do země jako sazenice teplomilných letniček. Po posledních návratných mrazech. Do této doby se vyvine pěkná růžice listů. To je výhodné, protože se můžete s květináčem procházet po zahradě a hledat nejvhodnější místo pro výsadbu. Po přesazení do země se růst může na chvíli zastavit (dobré je zalít roztokem Epinu), ale po 2-3 týdnech bude růst pokračovat a do konce léta, pokud vše půjde dobře, se objeví několik nových růžic listů (ale to do značné míry závisí na vlastnostech odrůdy).

Natasha S
Ivanovo
26.02.2005
11:21:15

A já, pokud ještě nejsou žádné zjevné známky růstu, bych hostu nechal v lednici a posypal kořeny rašelinou. Pokud to není naléhavá potřeba, myslím, že není třeba spěchat s jejím sázením do květináče. Je vhodné tentokrát odložit.
V budoucnu je třeba být při sázení z květináče do země velmi opatrný. To by se mělo dělat nejen po hrozbě mrazů, ale také předem zvykat na otevřenou půdu. Listy hosty pěstované doma trpí nejen slunečním zářením, ale i jasným světlem obecně. Někdy i pod lutrasilem zbělají. Pak však vyrostou nové, normální, ale i tak byste hostu neměli vystavovat přílišnému stresu.

Galina
Mytishchi
26.02.2005
11:48:06

Taky jsem hostu dlouho držela v květináčích, na balkóně rostla a zezelenala se, ale po přesazení do země se na mě hodně urazila a ztratila všechny listy, pak během léta zase vyrostla. Souhlasím s Galinou, uchovávejte ji co nejdéle v lednici.

JeMMa
Moskva
26.02.2005
15:39:10

Taky mám zkušenost, že když ji zasadíte brzy do květináče, tak “onemocní” a na zahradě se špatně uchytí, zatímco když ji zasadíte s kořeny v zemi, tak se předběhne. Posypte ji rašelinou a skladujte v lednici v novinách a v sáčku s otvory.

fillyjonk
Zelenograd
26.02.2005
15:43:51

Souhlasím s Galinou, je lepší ji teď uchovávat v lednici, ale já to dělám takto – pokud jsou kořeny moc dlouhé, trochu je zkrátím, zasadím do malého květináče, lehce navlhčím půdu, dám do sáčku a do lednice. Proč je tato možnost lepší? Pokud bude vaše hosta v sáčku, nevíte, kde má růstový bod, může být v rašelině kořeny nahoru. Loni jsem s jednou takovou hostou měla problém. Přišla ke mně v balíčku a její klíček byl pod kořeny, ohnula se jako hák, otočila se o 180 stupňů a tvrdohlavě rostla nahoru. Myslím, že se tomu říká heliotropismus? Když jsem ji zasadila do květináče na správné místo a posypala hlínou, začala hnít. Celé léto jsem zem hrabala a hrabala, neviděla jsem na ní žádné listy. Do zimy jsem získala takovou zahnanou formu, že odešla s poupěm. Ale z těch 20 host, co jsem si koupila, mě všechny ostatní potěšily, až na to, že místo Canadian Blue z pytle vyrostla Golden Tiara. Taky jsem si už jednu hostu koupila, zasadila ji do květináče a v pytli je v lednici. Teď je čas na odpočinek a nebudu ji moct zasadit do země před červnem. Pokud ale hosta, kterou jste si koupila, už má velký klíček, tak nemáte na výběr – zasaďte ji na okno.

Přečtěte si více
Autorský kurz N. A. Andrianova Stavební smlouva: otázky smluvní práce a soudní praxe - Právní institut M-Logos - Právní semináře a kurzy dalšího vzdělávání
Petrovna
Krasnojarsk
26.02.2005
15:58:10

Ne, nemá klíčky, jen jsem to posypala perlitem (rašelinu NEMÁME, nemáme a nikdy nemáme!), je to v igelitovém sáčku v lednici, podívala jsem se na to, vytvořilo to spoustu malých bílých kořínků.
Petrovno, jak hluboko to sázíš do květináče?

Natálka
Ufa
26.02.2005
17:11:22

Natálko, já sypu čistě symbolicky 1-2 cm, ne víc. Perlit smíchej se zahradní zeminou, listovou zeminou, humusem – čímkoli, co máš v domě. Teď je důležité, aby kořeny byly dole a klíčky nahoře a nech to stát v lednici a nespěchej s vyndáváním. Ale v dubnu, jakmile se oteplí, hned to vyndej na balkon a hodně štěstí.

Petrovna
Krasnojarsk
26.02.2005
17:54:46

Souhlasím se všemi, loni jsem takto zasadil hostu do květináče, začala dobře růst, ale po přesazení do země zesmutněla, shodila listy a nedala žádný růst, takže se ji snažte co nejdéle uchovávat v lednici.

východ slunce
Moskva
26.02.2005
19:39:18

A v EDSR jsem četl, že hosty je třeba sázet hluboko: v květináči o 3-5 cm a při sázení do země ještě více.

logri
Nižnij Novgorod
26.02.2005
22:12:56

To jsem udělala já. Petřvno, soudě podle počtu host, které sázíš, o tom víš hodně, takže jak to správně udělat?

logri
Nižnij Novgorod
26.02.2005
22:14:45

Z mé osobní zkušenosti mohu říci, že pokud je hosta zasazena v květináči a uchovávána uvnitř (na parapetu), pak prohloubení kořenového krčku níže než 1 cm podporuje hnilobu. Bohužel jsem měl možnost porovnat. A ty, které byly zasazeny mělce v květináči, rostly krásně, nebyly na něm žádné známky hniloby. Při sázení na trvalé místo je potřeba je sázet hlouběji.
Ale tohle je jen moje osobní zkušenost, s nikým se nebudu hádat.

Marina K
Petrohrad
26.02.2005
23:42:31

Řekněte mi prosím, nováčku: kolik centimetrů jsou velké klíčky?
Jedna z host, které jsem si koupila, má 5 cm, druhá 1.5 mm. Bylo mi řečeno, že obě je potřeba zasadit do květináče.

olivový
Novosibirsk
27.02.2005
00:28:45

0liva, bylo ti správně řečeno, zasaď obě do květináče, tu s 5cm klíčkem dej na okno a prozatím ji přikryj sáčkem a tu s 1,5cm klíčkem v sáčku dej do lednice nebo ji spusť do sklepa. Proč mladý klíček, který rostl v sáčku, potřebuje sáček? Vlhkost vzduchu během skladování byla konstantní a zvykl si, nešokuj ho navíc, protože v našich bytech je v zimě vzduch velmi suchý. Rostliny při přesazování zažívají stres, je to srovnatelné s tím, jako kdybys v pondělí vstala a nejsi v Novosibirsku, ale v Šanghaji a máš v kapse rubly, ne juany, a nerozumíš ničemu z jejich xiu xiu mu xiu, ale zvykneš si a naučíš se jazyk, ale to bude chvíli trvat. Ale rostliny, které se k nám dovážejí ze Západu s otevřeným kořenovým systémem při přesazování, zažívají stres srovnatelný jen s tím, že v noci k tobě domů přijede “černý havran” a odveze tě nahou do Magadanu. Staňte se tedy druhou matkou pro své mazlíčky, dokud se neaklimatizují a vaše hosty přežijí, i když mají kalifornský původ.

Přečtěte si více
Crossfashion Group - Růžová v šatníku dospělé ženy: jakou růžovou, s kým ji nosit a s čím ji kombinovat?
Petrovna
Krasnojarsk
27.02.2005
06:11:23

Také jsem se setkala s tím, že když je zasadíte do květináče hlouběji než 1.5 cm, rády uhnijí. Tehdy jsem je ale ničím neošetřovala, teď je všechny proplachuji v Maximu.

fillyjonk
Zelenograd
27.02.2005
09:54:29

Můžete ho skladovat v rašelině, ale pokud je to možné, zakryjte samotný oddenek rašeliníkem a nechte růstovou zónu volnou, rašeliník předem navlhčete a dobře vymačkejte, zbývající vlhkost bude stačit. Vše v sáčku a v lednici.
V květináči k pěstování v dubnu a do otevřené půdy až po posledních jarních mrazících (nespěchejte s výsadbou, ať už chcete sebevíc), jinak veškerá nadzemní zeleň odumře a hosta, pokud neodumře, bude mít vážné zpoždění v růstu. Ano, nezapomeňte pravidelně kontrolovat ledničku :)))
Úspěch.

Hledač
Moskva
27.02.2005
14:26:58

Můžete ho skladovat v rašelině, ale pokud je to možné, zakryjte samotný oddenek rašeliníkem a nechte růstovou zónu volnou, rašeliník předem navlhčete a dobře vymačkejte, zbývající vlhkost bude stačit. Vše v sáčku a v lednici.
V květináči k pěstování v dubnu a do otevřené půdy až po posledních jarních mrazících (nespěchejte s výsadbou, ať už chcete sebevíc), jinak veškerá nadzemní zeleň odumře a hosta, pokud neodumře, bude mít vážné zpoždění v růstu. Ano, nezapomeňte pravidelně kontrolovat ledničku :)))
Úspěch.

Hledač
Moskva
27.02.2005
15:31:33

Pokud v Ufě není rašelina, tak si myslím, že rašeliníku je tam ještě méně :0))
Dělám všechno jako Petrovna, nejdřív uchovávám kořeny ve vlhkých novinách a pak, jak vyraší, je zasadím do květináče a znovu do lednice. Není třeba je prohlubovat: stačí 1,5-2 cm a samozřejmě je po setmění zastíním a otužím. Nepřelévám, je lepší stříkat, nezapomeňte na Epinchik, můžete je jednou zalít Zirconem.
Koncem května jsem zasadil do země pod dvojitou novinovou čepici – nedošlo k žádným problémům. Hodně štěstí!

Olgashok
Petrohrad
28.02.2005
00:46:51

Olgashok, jelikož je ve městě hodně fialek, dá se za spoustu peněz koupit sphangnum, bažiny se nacházejí i v našich horách a samozřejmě se nikdo nezabývá těžbou rašeliny – měřítko není stejné :).
Díky za radu, zasadila jsem je do květináčů a do lednice, i když jsem musela kořeny Golden Standardu hodně zkrátit, asi o 1/3, jinak měly asi 25 cm – nevešly se do žádného květináče :(. Doufám, že ano.

Natálka
Ufa
28.02.2005
05:08:57

No, když v Ufě není rašelina ani rašeliník, tak tam alespoň jsou piliny?
Jeden čas jsem použil středně frakční mokré piliny (ne čerstvé). Posypal jsem jimi kořeny trvalek, dal to všechno do pytlů s otvory a dal do lednice. Nebyly žádné ztráty.

Galina
Mytishchi
28.02.2005
10:06:00

Řekněte mi prosím, proč je vermikulit zásadně horší než rašelina, rašeliník a piliny?

Natálka
Ufa
28.02.2005
11:53:12

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button