Zpravy

Kdy roubovat vrbu?

Internetový klub Your Garden je komunita lidí, kteří jsou nadšení pro pěstování zahradních rostlin.

VRBA zelená. (Salix)

Moderátor: Tatra

Olya v klubu Zprávy: 1773 Registrovaný: 18. listopadu 2006, 00:04 Venkovský dům: Komplex TOSNO RUBEZH Kde: Petrohrad – Kupchino. poděkoval: 9 krát

VRBA zelená. (Salix)

Kolegové, vážně mě mate vrby

Obecně na zahradě miluji vše perleťové. Jakýsi opar.

Ale sucho a slunečno. Souhlasím s vodou.

Roste mi tenkolistý. Který míč. Krásně to roste. Možná se přihlásí i ostatní?

Objednáváte na vlastní nebezpečí:

Willow ‘Hakuro Nishiki’

Co myslíš? Má pro mě někdo slova útěchy?

Káťa v klubu Zprávy: 1718 Registrovaný: 22. listopadu 2006, 11:52 Venkovský dům: Region Tula Shulgino Kde: Moskva-Kolomenskoje poděkoval: 10 krát

Ol, mám Hakura Nishiki, na slunci trochu pálí, i když ji zalévám pokaždé rychle – za dvě sezóny, z odřezku o velikosti tužky, metrového keře.

Hlava Lelya. oddělení
Zprávy: 7148 Registrovaný: 26. listopadu 2006, 20:27 Venkovský dům: Dům v horách nedaleko Moskvy Kde: Moskva Dík: 1955 krát poděkoval: 8837 krát

Olyo, nemohu tě utěšit, ale musím ti poblahopřát. Normální vrby, krásné, jednoduché. Hakura-nishika, doufám, není standardní? Pouze v tomto případě jsou s ní problémy. A dobře roste v keřové verzi. No, nad hladinou sněhu mrzne, ale nikdy nevyroste.

Káťo, jak to myslíš, že hoří? Červenají listy v létě? Pokud ano, pak se s největší pravděpodobností jedná o rez a vrby jsou na něj velmi náchylné, včetně Hakury.

Peršan v klubu Zprávy: 327 Registrovaný: 22. listopadu 2006, 11:33 Venkovský dům: okres Solnechnogorsk Kde: Moskva-Chimki poděkoval: 1 krát

Měla by Lelya ošetřovat i vrby rzí? Na mé vrbě kromě toho, že listy po okrajích červenaly, seděli i nějací černí tvorové, předpokládám, že to byly mšice. Předpokládal jsem, že právě kvůli nim listy zčervenaly. No zkrátka bojovala jsem s tím celé léto, jakmile to dostanu ven, tak se to za měsíc objeví znovu.
Ale standardní Hakura tu ještě občas dobře přezimuje, soused má příklad, prý hodně záleží na roubování, ale záleží na štěstí.

Hlava Galiny oddělení
Zprávy: 1639 Registrovaný: 26. listopadu 2006, 23:27 Venkovský dům: Arsaki, region Vladimir. Kde: Московская область Dík: 114 krát poděkoval: 476 krát

Olyo, každý už řekl o Nishiki.
O zbytku řeknu pár slov.
Fialová (druhová a Nana forma) a vlněná zcela bez problémů.
Nechal jsem je růst už roky a nikdy jsem neonemocněl ani nepřitahoval škůdce.
Absolutně zimovzdorná a nenáročná na vláhu.
Krásná stříbrná vrba Helvetica je v tomto ohledu zranitelnější. Jsou na něm mšice a rez.
Stříkám od mšic.

Olya v klubu Zprávy: 1773 Registrovaný: 18. listopadu 2006, 00:04 Venkovský dům: Komplex TOSNO RUBEZH Kde: Petrohrad – Kupchino. poděkoval: 9 krát

Díky moc všem. Uklidněný

Jde jen o to, že v mé suché a slunečné oblasti je to s takovým plánem rostlin pokaždé riskantní
Tyto problémy s výběrem mám každý rok, ale nemůžu si pomoct. No, jak jsem bez hostas, volzhankas, listy bazalky, papors, buzulnikov. atd.?

Přečtěte si více
Pravidla pro krmení okurek popelem ve sklenících a venku

PySy: Lol, a já nějak nejsem moc dobrý ve standardních, člověkem vytvořených formách

Káťa v klubu Zprávy: 1718 Registrovaný: 22. listopadu 2006, 11:52 Venkovský dům: Region Tula Shulgino Kde: Moskva-Kolomenskoje poděkoval: 10 krát

Lyolya, zdá se mi, že to stále pálilo, rozhodně na tom nebyla žádná sporulace, ale asi tři týdny jsem to zapomněl zalévat.

Hlava Lelya. oddělení
Zprávy: 7148 Registrovaný: 26. listopadu 2006, 20:27 Venkovský dům: Dům v horách nedaleko Moskvy Kde: Moskva Dík: 1955 krát poděkoval: 8837 krát

Kat, to se stává i mému, ale zdá se, že sporulace není vidět. I když jsem to podrobně nezkoumal. Jsem příliš líný stříkat. Zdá se, že později na sobě vyrostou. Alespoň to neztratilo úplně svůj prodejný vzhled, ale Helvetica byla nejhorší ze všech.

Založil jsem také celé hejno vrb sverdlovského výběru. Názvy zní jako píseň:
Kulový trpaslík
Na památku Mindovského
Vodopád
Stan
atd ..

Dokonce i teď, jako děti, jsou velmi odlišné. Moc se mi líbí Ledebura pyramidalis: výhonky jsou modré, všechny směřují těsně nahoru, listy jsou malé namodralé. A jsou tam minimálně čtyři kroucené.

Olya v klubu Zprávy: 1773 Registrovaný: 18. listopadu 2006, 00:04 Venkovský dům: Komplex TOSNO RUBEZH Kde: Petrohrad – Kupchino. poděkoval: 9 krát

Slíbili mi odřezky ze stanu a kulového trpaslíka

Lol, nesplývají, když jsou zasazeny dohromady. Nebo jsi ještě ve škole?

Hlava Lelya. oddělení
Zprávy: 7148 Registrovaný: 26. listopadu 2006, 20:27 Venkovský dům: Dům v horách nedaleko Moskvy Kde: Moskva Dík: 1955 krát poděkoval: 8837 krát

Olyo, mám školu. Vše vyrostlo k nemožnosti, určitě to zasadím. Sousedé se diví, proč mám uprostřed pozemku vrbu.

Mimochodem, podle chovatelů některé odrůdy špatně snášejí přesazování. Ještě jsem to nezkoušela.

Olya v klubu Zprávy: 1773 Registrovaný: 18. listopadu 2006, 00:04 Venkovský dům: Komplex TOSNO RUBEZH Kde: Petrohrad – Kupchino. poděkoval: 9 krát

Ano, Lelyo, potvrzuji to.

Zdálo se to jednodušší – WILLOW? Ale ne.
Jednou jsem musel v červnu přesadit tříletou úzkolistou rostlinu.

Podle všech pravidel, v dešti, s pořádnou hroudou. Listí ale uschlo, zčernalo a celá vrba se nějak scvrkla. Myslel jsem, že nejsem nájemník
A já to připájel a zastínil, takže před zimou odešel sotva živý.

Ale na jaře začala Pravda klíčit poněkud pomalu. Špatně rostla, muselo se odřezat mnoho větví.
A teprve na podzim jsem přišel k rozumu. Nyní je z ní opět kulatá kráska. Takže se nebojte, tento strom je stále silný.

Lenusya v klubu Zprávy: 3031 Registrovaný: 29. listopadu 2006, 22:29 Kde: Voroněž poděkoval: 21 krát

Olyo, jsem šťastný za tebe a tvé vrby
Mohu mluvit o svém oblíbenci? Tady je
-(odkaz nenalezen)-
Nejdřív jsem myslel Matsudu, pak výběr Sverdlovska, ale teď vůbec nevím. Faktem je, že tuto zimu (týden -39) nic nemrzlo.
Miluju vrby, tak se pochlubte svými krásami

Přečtěte si více
Rané příznaky těhotenství

Lenusya v klubu Zprávy: 3031 Registrovaný: 29. listopadu 2006, 22:29 Kde: Voroněž poděkoval: 21 krát

Olya napsal: „Ale je sucho a slunečno. Souhlasím s vodou. »
Tak toto jsou moje podmínky (tato vrba byla registrována na alpském kopci na plném slunci, prostě se to stalo a nic se nestalo)

Olya v klubu Zprávy: 1773 Registrovaný: 18. listopadu 2006, 00:04 Venkovský dům: Komplex TOSNO RUBEZH Kde: Petrohrad – Kupchino. poděkoval: 9 krát

Zjištěn blokovač reklam: Naše webové stránky jsou umožněny zobrazováním online reklam našim návštěvníkům. Zvažte prosím, zda nás podpoříte deaktivací blokování reklam na našem webu.

standardní rostliny

Zde diskutujeme agrotechnika okrasných a ovocných rostlin. Můžete si vytvořit vlastní vlákna nebo se připojit k probíhajícím konverzacím. Moderátor fóra – Moskvan Angela (kosch), zahrada v oblasti Kaluga.

kosch Zprávy: 8945 Registrovaný: 19. března 2013, 18:23 Kde: Moskva, zahrada v oblasti Kaluga, Obninsk

standardní rostliny

zpráva kosch »18. února 2016, 22:25

Na zahradě je velmi málo místa. není kam zasadit. ale i tak chci hodně. Začal jsem svůj pohled obracet stále více k patníkům. Mám zájem o praxi s pěstováním rostlin na kmíncích, nejlépe alespoň 5 let. Na tom není něco moc dobrého. Přesněji jehličnany krásně rostou na kmenech, ale u listnáčů je jakýsi zmatek. Nejhůře rostou vrby. O Hakuro Nishiki ani nemluvím – zemřela na kmeni v první zimě, zatímco ta obvyklá už přerostla lázeňský dům. Ale například s vrbou Boydy je to stejné – ta standardní nařídila dlouhou životnost po třetí nebo čtvrté zimě, ale ta běžná roste normálně. A vůbec ji nebylo potřeba zakrývat, už byla malá. A pak zakrýt vrby taky je příliš. Uhynula i metasekvoje na kmeni. Už jsem se začal bát o akát, ale zatím se zdá být v pořádku.

Obecně mě zajímá, kdo má které rostliny nějakou dobu bez problémů. A zároveň, jak je krásně zapadnout do zahrady. Jinak mám třeba koutek, kde se tyto kmeny sbírají a stojí jako houby v lese. To znamená, že design je také zajímavý!

kosch

světlana-s Zprávy: 13030 Registrovaný: 23. března 2013, 13:39 Kde: Nová Moskva, soukromý dům

Re: Standardní rostliny

zpráva světlana-s »19. února 2016, 07:01

Ach, jaké potřebné téma! Letos jsem objednal kozí vrbu na standardu a měchýřník. Když jsem si uvědomil, že s vrbou mohou být určitě problémy, bylo už pozdě. Není to drahé a dobře, pojďme experimentovat.

světlana-s

Elena Zprávy: 2510 Registrovaný: 28. března 2013, 23:27 Kde: Moskva

Re: Standardní rostliny

zpráva Elena »19. února 2016, 08:47

A dali mi kozí vrbu na kmeni. Takže nezáleželo na tom, zda byly problémy nebo ne, bylo nutné zasadit. Už to roste sedm nebo osm let. Možná ví, že je dar?
Na kmeni jsou také šeřík Katerina Havemeyer a třešeň Umracullifera.
Místo roubování na vrbě a šeříku postupně houstne a plave. Zejména šeříky. Ve vrbě, protože pláče, to není vidět, ale v šeříku. Vypadá to nějak neprezentovatelně.
Zapomněl jsem, je tu také jeden kleník! javor paldiski. zatím nevím, jak se k němu chovat. Na špejli trčí takový rozcuchaný předok
Všechny kmeny na zimu omotávám bílou stromovou páskou. Vůbec to nevypadá jako led, ale z nějakého důvodu to dělám a zdá se mi, že je to pro ně lepší. Možná se mýlím. ale chci se o ně alespoň nějak starat a chránit je.
Fotky přidám o něco později.

Přečtěte si více
Kdy začít sázet zelí

Jsem opravdu Elena))
https://m.vk.com/albums209699321

Elena

Vitalij Plaskinino Zprávy: 1410 Registrovaný: 18. listopadu 2014, 11:36 Kde: Ramenskoe Kontaktní informace:

Re: Standardní rostliny

zpráva Vitalij Plaskinino »19. února 2016, 09:58

Angela, Hakuro Nishiki je sama o sobě stále vrtošivá vrba, ve své obvyklé podobě keře často přimrzá ke sněhové pokrývce. Už jsem na třetí pokus.
Ale modřín jsem na zimu zabalil, samou hlavu, kde je roub. Je mým prvním rokem. Na sousední zahradě již několik let pozoruji vrbu Boydi standardní, slušný exemplář, majitel ji nezakryl.
Willow Goat roste na kmeni již 6 let. Jen v prvním roce jsem obalil roub, pak už jen formovací řez.
Sám teď pěstuji jalovec Viltoni na kmínku, je to už třetím rokem a zatím to jde do tuhého! Ale je to drahý sen, viděl jsem to ve skutečnosti a vášeň byla tak silná. Je příliš brzy mluvit o zbytku experimentů; pak vám řeknu výsledky.

Existují takové pojmy jako čest a důstojnost. Škoda, že o nich každý neslyšel.

Vitalij Plaskinino

kosch Zprávy: 8945 Registrovaný: 19. března 2013, 18:23 Kde: Moskva, zahrada v oblasti Kaluga, Obninsk

Re: Standardní rostliny

zpráva kosch »19. února 2016, 10:29

Světlano, já mám kozí vrbu, mimochodem, to samé. Byla z OBI a na jaře se neprobudila. Ale mamince roste normálně, možná je to kvůli kvalitě očkování? Pokusil jsem se naroubovat smuteční vrbu na svou zbylou podnož, která roste na Všeruském výstavišti (nedaleko „Zdorovya“, taková obrovská). ale jelikož nevím jak očkovat, tak to nevyšlo.
Eleno, asi jsi měla štěstí s očkováním! Ořezáváte svou vrbu? Co se týče šeříků, jsem rozhodně pro ty vlastní. Krásu Moskvy jsem pěstoval na standardu několik let. Asi o 5 let později začala podnož aktivně růst, stříhal jsem a stříhal. Pak listy začaly blednout, rozhodl jsem se to vykopat a podívat se, co tam je. Rukou zatáhla za hlaveň a ta se snadno uvolnila. To znamená, že potomek byl v 7. roce zcela odmítnut. Opravdu doufám, že se to vašim šeříkům samozřejmě nestane!
Mimochodem, javor mám i na (malém) kmeni. Jeho příběh byl tak zábavný! V určitém okamžiku jsem náhle otevřel oči a viděl, že velmi blízko roubu se drát zařízl do stonku tak silně, že strom začal vadnout. Rozhodl jsem se odříznout a počkat, najednou se nad štěpem něco probudí. Odpiloval jsem to, velmi opatrně (zbylo asi 5 cm porostu). Začala růst větev, ale pak jsem si uvědomil, že je to stále podnož. Můj javor měl vyřezávané a červené listy (palmatum) a listy, které se objevily, byly velké, s bílými okraji. Rozhodl jsem se, že to bude ještě lepší, alespoň to nebudu muset zakrývat! A pak jsem byl vyčerpaný. Když se probudilo poupátko potomka, pomyslel jsem si, ať bojují, stejně vyhraje ten bílohranný, už docela vyrostl a začal usilovat o středové vodiče. ale pak přišla na návštěvu moje matka a mimoděk řekla: “Co je to za ostudu?” utrhl to. Pak se pupeny vroubků vzchopily a odešly, a teď mám zase palmatum a znovu ho zakrývám.
Vitaliku, soudě podle tvých vrb, já na vrby prostě nemám štěstí! Hakuro Nishiki sice roste dobře, ale bez standardu. Zemřela na kufru. V zásadě se dokonce vyrovná se svým úkolem – zavřít strašlivou zeď lázeňského domu. Možná jí tento lázeňský dům nějakým způsobem pomůže. Vrba roste v místě, kam jsem přivedl odtok, a zeď ji chrání před větrem. Výsledkem je, že KhN je stále stejný kůň a nikdy nebyl zmrazen.
Zdá se však, že s jehličnany na kmenech nejsou žádné problémy. Mimochodem, modřín se nemusel zakrývat, co by to udělalo? Nikdy jsem je nekryl, ani v prvním roce, ani později.

kosch

Drobeček Zprávy: 32 Registrovaný: 08. listopadu 2015, 00:31 Kde: Moskva, dacha-Bazarovo, dálnice Dmitrovskoe

Přečtěte si více
Jak nejlépe zakrýt skleník?

Re: Standardní rostliny

zpráva Drobeček »19. února 2016, 10:30

Kdysi jsem daroval standardní vrbu od Hakuro Nishiki kamarádovi,zasadil ji na sluníčko u zdi domu.Nádherně rostla,občas omrzly odříznuté konce a rychle rostla.Na internetu jsem se dočetla,že tato vrba žije ve standardu 5 let a přesně to se stalo. Po 5 letech jsem se neprobudil, ale nevím, kolik jí bylo, když jsem ji koupil.

Irino, mohu použít křestní jméno?

Drobeček

kosch Zprávy: 8945 Registrovaný: 19. března 2013, 18:23 Kde: Moskva, zahrada v oblasti Kaluga, Obninsk

Re: Standardní rostliny

zpráva kosch »19. února 2016, 10:42

Problematika vrb je obecně nejasná, existuje podezření, že se často vůbec dlouho nedožívají. Moje tortuosa (asi 20 let) náhle málem umřela a už třetím rokem na začátku léta usychá. Poté, v polovině léta, znovu vyroste z výhonků na spodní části kmene. A já z toho prostě nemůžu brát řízky, řízky nelezou ze zimy, je tam infekce.
Zároveň se každý rok chodím dívat na krásné plačící jeřabiny na kmenech na VDNKh. Je to něco. Staré, křivé, úžasné!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button