Ev011: Liška – Primární zpracování: Lov
Strýček Liška popsal všechno správně. Dodal bych, že je lepší kůži odmastit, poté ji osolit (hrubou solí číslo 1, ne Extra), pak ji obrátit naruby, pevně srolovat, dát do sáčku a dát do chladu. Nebo do mrazáku. V zimě je šance na zabití lišky nemocné vzteklinou extrémně malá. A podle chování lišky před výstřelem hned poznáte, zda je zdravá, nebo ne. Nemocné lišky se ničeho nebojí, můžou jít i na člověka. Zdravá liška je extrémně opatrná a plachá. Nebojte se sundat kůži. Nikdy jsem nepoužíval žádné rukavice, a už vůbec ne gázové obvazy. Jen si s sebou určitě vezměte lékařský líh v plastové lahvi, 100-200 gramů. Po sundání a zabalení kůže do sáčku si s ní myji ruce, abych se nenakazil klíštětem, které je u lišek mnohem častější než vzteklina. Během své lovecké praxe jsem osobně ulovil 108 ks, s přáteli dohromady více než 200 ks lišek. Jen jednou jsem chytil klíště, projevil jsem neopatrnost. Ale není to nebezpečné, jen nepříjemné. Mrtvolky zabitých lišek nikdy nezakopávám. Slouží jako potrava pro ostatní lišky a ptáky v těžkých obdobích roku. Hodí se i jako návnada. Liška je nejzajímavějším objektem lovu. Sehnat jednu je snem každého lovce. Přeji vám všem hodně štěstí a krásné obojky pro vaše manželky.
Dak 17-10-2007 20:19
FOX_NOV 17 10:2007
Kdo dělá skiny? Sám jsem jich už pár hrál. Dle mého názoru nadměrná perzistence při prokrvení břicha, kde je kůže tenká. Skončíte se souvislými dírami.
Pište recepty jednodušší a podrobnější.
ev011 18-10-2007 12:29
Na stahování není nic jednoduššího, je lepší použít tupý nůž, špička nože je speciálně zaoblená a je potřeba stahovat „drtí“, tzn. Tuk neodřezávejte, ale vymačkejte od zadku k hlavě Když se tuk přestane vytlačovat, omyjte kůži v roztoku pracího prášku v poměru 1 polévková lžíce na 1 litr vody trochu Víla Po omytí kůže s masem ven, srst stranou ven, opláchnu kůži ve studené vodě Obecně platí, že všechny roztoky pro zpracování by měly být vyrobeny ve studené vodě, protože. při teplotách nad 42 stupňů se pokožka nenávratně zhorší po opláchnutí připravím roztok kyseliny octové v množství 10-12 g. na 1 litr vody se připravuje v poměru 1:4, to znamená, že na lišku potřebujete 7-8 litrů roztoku 1 v množství 50 g. na litr vložíte kůži vnitřní stranou ven na 8-10 hodin, pravidelně promícháváte kůži v roztoku. Po uplynutí této doby kůži z roztoku vyjmete, jemně ji vymačkáte a nasadíte vytvrdit po dobu 12 hodin a poté opalovat. na litr, plus sůl 7g na litr Také 8-50 litrů na lišku Umístěte kůži do roztoku, kůží ven, po dobu 7 hodin, po 8 hodinách vyjměte kůži a omyjte levné, ale fungují dobře koncentrované šampony v tubách Na lišku je potřeba půl tuby venku a ve snaze zabránit vniknutí vody do kůže je lepší to udělat v koupelně ve studené vodě, protože na tom závisí načechranost kůže Pokud ji špatně opláchnete, srst bude mastná, srst bude slepit, kůže bude vypadat špatně. Dále stahuji srst Jakmile se začne chmýřit, otočím kůži naruby a zavěsím provazem. Vyžaduje se 12 litr vody: Rybí olej – 12 g Amoniak – 1 g Smíchá se rybí olej a Amoniak s vodou o teplotě 50 stupňů. sklenice). Před použitím promícháno .Poté tímto roztokem potřu štětcem povislou kůži Bez přeskoky necháte navlhčenou takovým roztokem, ale nejdůležitější je, že je potřeba neustále lehce natahovat, aby tento proces nastal o víkendu, kdy mám volno vyschnout celkem rychle, protahování se musí provádět poměrně často, když je dužina téměř suchá a netáhne se, otočím kůži naruby a vysuším srst, pravidelně ji pročesávám hřebenem s dlouhými, častými zuby, když srst uschne, otočím ji zevnitř ven a začíná proces škubání a jako praní prádla, zataháte uvnitř A tak na celé kůži Vnitřek je rozbitý, změkne. získává ještě větší měkkost. Tato metoda je vhodná pro všechny naše obvyklé druhy kožešin.
vks 18-10-2007 03:37
Děkuju! Jak dlouho celý tento proces trvá?
ev011 18-10-2007 08:30
Tři dny dodávám, že jsem popsal tento proces pro surové, čerstvě odstraněné kůže nebo solené kůže, které nestihly zaschnout, je přidán proces namáčení. připravte 8 litrů roztoku: sůl – 50 g. na litr vody – 0.5 g. Chlorid zinečnatý zabraňuje procesu hniloby kůží při namáčení a také fixuje chlupy v mase. norci, kuny, fretky, veverky, nic takového jsem neviděl.
sbekin 18-10-2007 11:22
Kůže na oblékání jsem dal do Reutova. Vše je v pořádku, ale jediné, pokud se pokožka namočí, začne zapáchat
Strýček Fox 18 10:2007
Kvůli zápachu při oblékání to nechci řešit doma, celá moje rodina utíká. Proto to nechávám na profesionálech. Dělají to v Khimki Samozřejmě, že lišky se vzteklinou nepřežijí až do zimy. Zima není pro oslabená zvířata, ale od lišky můžete dostat svrab a jiné parazity, souhlasím s ev011. Pokud mršinu lišky nezakopete (zahrabávají ji většinou na podzim), v zimě ji lze použít jako návnadu, protože se k ní slétají vrány a dělají hluk, liška nebude váhat zkontrolovat, co tam žere a proto toto místo určitě navštíví.
ev011 18-10-2007 17:16
Proces zálivky, který jsem popsal, nedává žádnou vůni. Vůně je dána staromódními metodami – ovesné těsto atd. No, čerstvě odstraněná kůže z lišky může trochu vonět a mimochodem ani moc psal o blechách u lišek Ze všeho velkého počtu ulovených lišek a v různých oblastech nebyly žádné blechy.
FOX_NOV 18 10:2007
Děkuji moc.
alfarm 19-10-2007 09:55
Tak hloupá otázka ohledně vztekliny. Není stahování kůže a oblékání nebezpečné?
Zůstává virus na kůži, nebo je zcela zabit?
LG 19-10-2007 13:07
Původně napsáno uživatelem alfarm:
Zůstává virus na kůži, nebo je zcela zabit?
Mimochodem, velmi zajímavá otázka. Nikdy jsem na ni neslyšel jasnou odpověď. Broušení je samozřejmě nebezpečné, proto se říká – kupte si gumové rukavice za 20 rublů, nešetřete. Jinak budete muset píchat injekce a šest měsíců nepít.
alfarm 19-10-2007 15:45
Šest měsíců nepít. Budeš chodit do lázní ze stresu! A jak řekl jeden z účastníků: „Zkoušel jsem lovit střízlivý, ale bylo to nějak neobvyklé!“ Ale žerty stranou, zeptám se SES na jednu otázku.
ev011 19-10-2007 16:35
Mohu se s vámi podělit o své omezené znalosti o vzteklině. Pokud jste si hned neuvědomili, zda je zvíře vzteklé či nikoliv, myslím, že vám gumové rukavice nepomohou. Přesto je při odstraňování kůže vysoká pravděpodobnost, že si část kůže nebo mrtvolu potřísníte na nechráněné části rukou. Rukavice nejsou po lokty. Navíc při odstraňování rukavic, balení, přenášení, přepravě, vytahování kůže z obalu doma, primárním zpracování a úpravě se nemůžete 100% ochránit před kontaktem. Nebudete všechny tyto operace provádět v rukavicích? Navíc jste zkoušeli stahovat kůži v rukavicích v zimě, v chladu. Alespoň při -15? Kdy prsty mohou pracovat pouze zahřátím od mrtvol zvířete. Riziko existuje vždy. Ale opakuji, v zimě je velmi, velmi malé. Jen já jsem odstraňoval více než 200 liščích kůží a nikdy jsem se nenakazil vzteklinou. Velmi nebezpečné jsou sliny nemocného zvířete. Pokud se dostanou na hřbet rukou, k infekci těla dochází obzvláště rychle. Obecně platí pravidlo. Pokud od nákazy uplynul více než den, téměř na 100 % zemřete. Proto pokud existuje podezření, kůži neodstraňujte. Pokud vám podezření po odstranění kůže nedají spát, běžte k lékaři. Ale chyťte se zvířete za hlavu, a podle mého názoru lépe za játra nebo slezinu. Tohle z lesa vytáhnete? Proto před výstřelem věnujte pozornost chování zvířete. Všechny behaviorální reakce, které nejsou typické pro zdravé zvíře, by vás měly upozornit, a ne způsobovat radost – ach, jaké štěstí jsem měl, že liška místo útěku přišla ke mně a začala zkoumat barvu mého opasku na zbrani. Obecně je inkubační doba nemoci 2 týdny a poté dochází k rychlé smrti. V zimě se virus nešíří, takže rizika jsou minimální. Hodně štěstí.
ev011 19-10-2007 16:42
Ano, zapomněl jsem dodat. Pickel je roztok kyseliny octové, v této koncentraci zabíjí všechno, roztoče svrabů, veškerou faunu žijící v kůži zvířete, pokud nějaká existuje. O viru vztekliny to s jistotou říct nemůžu, ale myslím, že ho nikdo v kyselině nevyžvýká. Mimochodem, svrab jsem vyléčil picklem, protože všechny ty rtuťové masti a další rychle nepomohly. A s picklem za 2-3 dny. Kůže jen lehce štípala a objevilo se malé zarudnutí.
alfarm 19-10-2007 17:01
Pak mi, vážený pane, povězte. Ne, ne o příznacích, ty pravděpodobně nebudou při infekci zajímavé. Povězte mi prosím o chování nemocných lišek. Pokud je stejné jako u psů, pak není třeba psát. Pokud existují charakteristické znaky, buďte laskaví.
ev011 19-10-2007 17:54
Ne, nemůžu ti pomoct. Nesetkal jsem se s tím ani jsem to neviděl, jen jsem o tom slyšel. Ale bylo by to jako „Babička to někde říkala.“ Teoreticky by se to od chování psů nemělo moc lišit.
LG 19-10-2007 19:49
Původně napsal ev011:
Nebudete všechny tyto operace dělat v rukavicích? Taky jste zkoušeli stahovat kůži v zimě, v chladu, v rukavicích. Alespoň při -15?
Myslím, že stačí stáhnout kůži a ošetření je lepší nechat na specialistech, protože jen stáhnout kůži je levné. Rukavice jsou dlouhé po loket. No, ano, v té zimě to není moc příjemné, ale co se dá dělat? Sundal jsem kůži a dal ji do sáčku. Jednorázové rukavice, 20 rublů. Hlavní je se neříznout.
Původně napsal ev011:
Pokud od infekce uplynul více než jeden den, zemřete téměř na 100 %.
Jsi si jistý/á, že nejsi spletený/á? Vlastně jsem četl/a, že léčba je možná, dokud se neobjeví příznaky. Pak ano, je po všem.
Samozřejmě máte pravdu: pokud existují byť jen sebemenší pochybnosti – k čertu s takovou liškou. Zrovna když nedochází ke změně chování – je lepší nosit i rukavice. Pro jistotu
New 19-10-2007 22:56
Původně napsal sbekin:
Kůže na oblékání jsem dal do Reutova. Vše je v pořádku, ale jediné, pokud se pokožka namočí, začne zapáchat
Mohl byste mi prosím osvětlit adresu a ceny?
Strýček Fox 21 10:2007
Vzteklina je akutní virové onemocnění, které probíhá s těžkým poškozením nervové soustavy, obvykle s fatálním koncem. Zdrojem infekce jsou nemocná zvířata a hlodavci, kteří virus vylučují slinami a přenášejí ho kousnutím. Sliny se mohou stát infekčními 8–10 dní před nástupem příznaků onemocnění. Infekce je možná při kontaktu slin se sliznicemi nebo poškozenou kůží.
Inkubační doba je od několika dnů do několika měsíců, v průměru 3-6 týdnů. Vyskytuje se v několika formách. Divoká zvířata ztrácejí strach z lidí, během dne vbíhají do obydlených oblastí, napadají zvířata i lidi. V násilné formě lišky projevují výraznou agresi, objevuje se slinění, polykání je obtížné, napadají zvířata i lidi, se kterými se setkají. Další rozvoj onemocnění vede k paralýze svalů hltanu, hrtanu, dolní čelisti, končetin a trupu. Onemocnění končí smrtí 8.-10. den, někdy po 3-4 dnech. V klidné formě je agrese slabě projevena nebo chybí, polykání je obtížné, slinění, pokles dolní čelisti, rychle se rozvíjí paralýza a smrt 2.-4. den.
Při prohlížení lišky, kterou jste chytili:
Zvíře je vyhublé, na kůži mohou být stopy po kousnutí, poranění rtů a poškození zubů. Při pitvě je zaznamenána městnavá hyperémie vnitřních orgánů. Žaludek je obvykle prázdný, ale někdy obsahuje různé nepoživatelné předměty, zatímco sliznice tenkého střeva a žaludku je zanícená s krvácením. Mozek je s otokem a bodovými krváceními.
Mozek odchyceného zvířete je odeslán k vyšetření do laboratoře.
–
“Nikdy nelžou tolik jako za války, po honu a před volbami!”
alfarm 22-10-2007 10:12
A prosím o odkaz na zdroj.
sbekin 22-10-2007 14:34
S-Max 25-10-2007 10:32
Zajímalo by mě, kde se dají sehnat právě tyto „ingredience“, které se používají při činění kůží, a myslím tím různé kamence, kyselinu aleovou atd. atd.?
Strýček Fox 25 10:2007
Zdroj: PŘÍRUČKA VETERINÁRNÍHO LÉKAŘE, editovali Gavrish a Sidorkin, Phoenix 2007; Yu.A. Gerasimov, FOX, Zagotizdat 1950.
–
„Čas strávený lovem Bůh do života člověka nepočítá.“
Vadimka 25-10-2007 18:44
sbekin
Existuje jen ifolder? Problém je v tom, že je to mizerný zdroj, při stahování se v některých částech soubory oříznou. V důsledku toho se objevují závady (zejména v archivech a mp3).
ev011 25-10-2007 20:51
[CITÁT]Původně napsáno uživatelem S-Max:[B]Zajímalo by mě, kde se dají sehnat právě tyto „ingredience“, které se používají při činění kůží, a myslím tím různé kamence, kyselinu aleovou atd., atd.?
==========
Dříve jsem tohle všechno kupoval v obchodech s „chemickými činidly“; kyselinu aleovou měl každý soustružník.
Sibart 19-11-2007 14:41
Zajímalo by mě, kde se dají sehnat právě tyto „ingredience“, které se používají při činění kůží, a myslím tím různé kamence, kyselinu aleovou atd. atd.?
Minulý týden jsem to stáhl odtud: www.labteh.com
KOZIN 19-11-2007 15:24
Chlapi!
Nasbíral jsem nějaké kůže. Teď potřebuji někoho, kdo z nich ušije kvalitní věci. Například krátký kožich nebo přehoz. Pokud máte nějaké informace, dejte mi prosím vědět, kolik to stojí. Nejlépe Moskevská oblast.
Je to velmi nutné.
ev011 19-11-2007 15:29
V okolí je spousta kožešinových ateliérů, podívejte se blíž.
KOZIN 19-11-2007 16:01
šijí jen z vlastní kůže
Potřebujeme důvěryhodnou soukromou osobu.
Strýček Fox 21 11:2007
Serjožo, zavolej mi, nemůžu najít tvé telefonní číslo.
PerepLE:T 22-11-2007 12:30
Archiv je bohužel poškozený, při rozbalování se v souboru zobrazuje chyba ? 3. Dvakrát znovu staženo, nepomohlo to.
dimanski 25-11-2007 01:18
Ke stažení použijte Free Download Manager
Sibart 24-12-2007 11:51
ev011 odesláno 18. 10. 2007 17:16
–
Proces zálivky, který jsem popsal, nedává žádnou vůni. Vůně je dána staromódními metodami – ovesné těsto atd. No, čerstvě odstraněná kůže z lišky může trochu vonět a mimochodem ani moc psal o blechách u lišek Ze všeho velkého počtu ulovených lišek a v různých oblastech nebyly žádné blechy.
–
Zkoušel jsem podle tvého receptu stáhnout lišku z kůže. Masová strana hrozně smrdí rybím olejem. Možná jsem udělal něco špatně? I když se zdá, že je všechno přesně podle návodu.
дачник 24-12-2007 20:11
Původně napsáno uživatelem Sibart:
ev011 odesláno 18. 10. 2007 17:16
Metoda je správná. Pokud jste to vykrmili rybím olejem, tak čím dalším to může smrdět? Jen to nemusí být rybí olej. Můžete použít technické oleje, i vřetenový olej nebo cokoli jiného. Můžete použít vepřové sádlo. Olej zřeďte hustým mýdlovým roztokem o poměru 11, dokud je horký. Můžete přidat trochu čpavku. A když vychladne na 40 stupňů, dobře promíchejte a namažte lišku.
Ochotnik 24-12-2007 20:36
Серрргей 24-12-2007 22:46
Původně napsal ev011:
Po opláchnutí připravím NÁLEV. Jedná se o roztok kyseliny octové v poměru 10-12 gramů na 1 litr vody. Nálev se připravuje v poměru 1:4. To znamená, že na lišku potřebujete 7-8 litrů roztoku. Do tohoto roztoku přidejte sůl mletí 1 v poměru 50 gramů na litr.
Není jasné, co to znamená:
„v poměru 1:4. To znamená, že na lišku je potřeba 7–8 litrů roztoku.“
S pozdravem, Sergei.
дачник 24-12-2007 23:09
Všechno je správně, ale ne 1/4. Zřejmě se myslel koeficient kapaliny, tj. poměr hmotnosti suroviny k hmotnosti roztoku. Obvykle je to 1/10, 1/15, tj. pro lišku stejných 7, 8 litrů.
Sibart 25-12-2007 03:05
léto-chlapec
účastník odeslán 24 12:2007
Metoda je správná. Pokud to vykrmili rybím olejem, čím dalším by to mohlo smrdět?
tj. teď už se toho zápachu nedá nijak zbavit?
дачник 25-12-2007 11:49
Ani nevím. Pokud vám tahle kůže není moc drahá, zkuste tohle. Několikrát ji vyperte s práškem. Pak se v principu dá opálit. Čím jste to opalovali, chromdraselným? Hoďte to do nich asi na 6 hodin, koncentrace roztoku se dá oslabit. To je ale „volitelné“. Pak to usušte, jako při obvazu. Začne to schnout, natáhněte to. Uschne to, skoro do hotovosti, natáhněte to na prkénku nebo žehličce a vymažte to, ne rybím olejem.
Sibart 27-12-2007 19:02
[QUOTE][b]majitel dachyúčastník zveřejněno 25 12:2007
Ani nevím. Pokud vám tahle kůže není moc drahá, zkuste tohle. Několikrát ji vyperte s práškem. Pak se v principu dá opálit. Čím jste to opalovali, chromdraselným? Hoďte to do nich asi na 6 hodin, koncentrace roztoku se dá oslabit. To je ale volitelné. Pak to usušte, jako při oblékání. Začne to schnout, natáhněte to. Uschne to, skoro do hotovosti, natáhněte to na prkénku nebo žehličce a vymažte to, ne rybím olejem. [/б][/QУОТЕ]
Zkusím to, díky za tip
ev011 27-12-2007 23:50
Dlouho jsem tu nebyl. Odpovím ohledně zápachu. Ano, zpočátku zápach je cítit, ale není silný, rychle zmizí. Ale je zaručeno, že se ho molové několik let nedotknou. Není třeba mýt. Na moření a činění je potřeba 7-8 litrů roztoku.
Solova 28-12-2007 10:15
U kůží konzervovaných metodou čerstvě sušených se přidává namáčení. To znamená, že se připraví 8 litrů roztoku: sůl – 50 g na litr vody. Chlorid zinečnatý – 0.5 g na litr. Chlorid zinečnatý zabraňuje hnilobě kůží během namáčení a také fixuje chlupy na dužinaté straně. (citát z ev011)
Místo chloridu zinečnatého můžete použít 5-6 rozdrcených tablet furacilinu (v každé lékárně stojí pár korun).
Existuje mnoho receptů na výkrm, ale i na nakládání a činění. Například tento: glycerin (může být květový) + vaječný žloutek v poměru 1:1.
ev011 28-12-2007 10:21
Původně napsáno uživatelem Solova:
U kůží konzervovaných metodou čerstvě sušených se přidává namáčení. To znamená, že se připraví 8 litrů roztoku: sůl – 50 g na litr vody. Chlorid zinečnatý – 0.5 g na litr. Chlorid zinečnatý zabraňuje hnilobě kůží během namáčení a také fixuje chlupy na dužinaté straně. (citát z ev011)
Místo chloridu zinečnatého můžete použít 5-6 rozdrcených tablet furacilinu (v každé lékárně stojí pár korun).
Existuje mnoho receptů na výkrm, ale i na nakládání a činění. Například tento: glycerin (může být květový) + vaječný žloutek v poměru 1:1.
Také se vykrmují motorovým olejem, ale je to nutné?
дачник 28-12-2007 10:53
Původně napsal ev011:
Také se vykrmují motorovým olejem, ale je to nutné?