Recenze

Elektroinstalace v bytě část 5 – Jak vypočítat průřez kabelu pro elektroinstalaci v bytě a jeho množství

Výběr, výměna, instalace, instalace, schémata zapojení pro domácí a elektrické zásuvky, stmívače, různé typy vypínačů (dálkové, akustické, bavlněné) atd.

artstylee Zprávy: 13 Registrovaný: 24. července 2018, 01:39 Pověst: 0 Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva artstylee » 24. července 2018, 01:42

Obecně platí, že toto je podstata! Rekonstruuji svůj byt a rozhodl jsem se změnit elektroinstalaci.
V kuchyni bude pračka + myčka
Úkolem je oba připojit na jeden vodič vývodem a zároveň zajistit, aby při jejich celkovém provozu nic nevyhořelo.
Drát 3×4 již byl položen. stroj stojí 20A. ale pak vyvstala otázka. celkové zatížení drátu a stroje je asi 4 kW a vydrží to, ale nenašel jsem dvojitou zásuvku na 20 ampér.
vlastně otázka:
Zásuvka je běžná dvojzásuvka, která má 16 ampér, vydrží takovou zátěž? Je 16 ampérů pro každou zásuvku nebo pro celou dvojitou zásuvku?

elalex Zprávy: 7423 Registrovaný: 21. července 2015, 08:08 Pověst: 591 Kde: [email protected] Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva elalex » 24. července 2018, 06:46

1. Při napájení výkonných spotřebičů by neměly být žádné dvojité zásuvky (jeden mechanismus v jedné montážní krabici). Nainstalujte dvě samostatné zásuvky. Pokud jsou zásuvky v zóně stříkající vody z prasklých hadic, musí být odolné proti stříkající vodě podle IP44.
2. Na 16A do dvojzásuvky se musíte zeptat výrobců.
3. Takové zásuvky se mi nelíbí a nedoporučuji je nikam instalovat, a to ani pro malé zatížení. Jejich kontakty jsou slabší než u svobodných. Takže marnotratnost na 2 singly.
4. Můj průřez je 2,5 kW a přenáší 5 kW. V zásuvkách budete trpět vy i vaše 4kv.
5. Veškerá elektroinstalace ve vašem bytě je provedena nesprávně. Můžeme mluvit.

Jeden volný elektrikář
20 let zkušeností s rekonstrukcí bytů
Vyšší elektrotechnické vzdělání
Bývalý elektrotechnik
Důchodce
64 let
Píšu pro soukromé vlastníky domů
Rezervovat E-mail pro Rusy: [email protected]

Rumato Zprávy: 739 Registrovaný: 23. července 2015, 22:15 Pověst: 107 Kde: Shchelkovo MO Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva Rumato » 24. července 2018, 06:52

umělecký styl,
Stačilo mít kabel 3×2,5 a změnit jistič na 16A. Neexistují žádné domácí zásuvky s proudem vyšším než 16A.

Povrchově aktivní látka Zprávy: 7647 Registrovaný: 13. srpna 2015, 19:54 Pověst: 923 Kde: Одесса Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva Povrchově aktivní látka » 24. července 2018, 07:35

Proč? Jak se zapínají elektrické sporáky? Existují také zásuvky s nožovými čepy, jsou 3 a 4 čepy.
V životě není všechno tak, jak to doopravdy je.

Rumato Zprávy: 739 Registrovaný: 23. července 2015, 22:15 Pověst: 107 Kde: Shchelkovo MO Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva Rumato » 24. července 2018, 07:41

povrchově aktivní látka,
Elektrická kamna se zapínají přes zásuvky pro elektrická kamna, přes svorkovnici, přímo kabelem.
A zásuvka SHUKO je trochu jiný standard.

Přečtěte si více
Chov andulek. Andulky - Andulky - Katalog zboží - Křeček a K

elalex Zprávy: 7423 Registrovaný: 21. července 2015, 08:08 Pověst: 591 Kde: [email protected] Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva elalex » 24. července 2018, 07:52

Naposledy upravil elalex dne 24. července 2018 08:03, upraveno celkem 1krát.

Jeden volný elektrikář
20 let zkušeností s rekonstrukcí bytů
Vyšší elektrotechnické vzdělání
Bývalý elektrotechnik
Důchodce
64 let
Píšu pro soukromé vlastníky domů
Rezervovat E-mail pro Rusy: [email protected]

elalex Zprávy: 7423 Registrovaný: 21. července 2015, 08:08 Pověst: 591 Kde: [email protected] Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva elalex » 24. července 2018, 08:02

Ano, tvrzení o nedostatku domácích zásuvek pro proudy přesahující 16A bylo neuvážené. Vyrábějí krásné zásuvky pro kamna a nelze je nazvat průmyslovými. Dělení zásuvek na domácí a průmyslové je místy zcela umělé, je potřeba je rozdělit na nevýkonové a výkonové.

Jeden volný elektrikář
20 let zkušeností s rekonstrukcí bytů
Vyšší elektrotechnické vzdělání
Bývalý elektrotechnik
Důchodce
64 let
Píšu pro soukromé vlastníky domů
Rezervovat E-mail pro Rusy: [email protected]

Povrchově aktivní látka Zprávy: 7647 Registrovaný: 13. srpna 2015, 19:54 Pověst: 923 Kde: Одесса Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva Povrchově aktivní látka » 24. července 2018, 09:13

Rumato napsal: Zdroj citace z PAV,
Elektrická kamna se zapínají přes zásuvky pro elektrická kamna, přes svorkovnici, přímo kabelem.
A zásuvka SHUKO je trochu jiný standard.

Ukažte zásuvku na sporák, konkrétně byly takové na Lysva-9 a dál?

V životě není všechno tak, jak to doopravdy je.

Rumato Zprávy: 739 Registrovaný: 23. července 2015, 22:15 Pověst: 107 Kde: Shchelkovo MO Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva Rumato » 24. července 2018, 09:24

povrchově aktivní látka,
Ne, nemám zájem.
Co má společného Lysva s otázkou v tématu?
https://instagram.com/dmytriy_kuskov

Povrchově aktivní látka Zprávy: 7647 Registrovaný: 13. srpna 2015, 19:54 Pověst: 923 Kde: Одесса Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva Povrchově aktivní látka » 24. července 2018, 09:29

Žádný, ale je dodáván s domácí zásuvkou, ne průmyslovou. schůzky.
V životě není všechno tak, jak to doopravdy je.
artstylee Zprávy: 13 Registrovaný: 24. července 2018, 01:39 Pověst: 0 Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva artstylee » 24. července 2018, 22:53

Měním všechny rozvody v bytě a momentálně je to takto:
kuchyně:
1. varná deska pevný drát 3×6 automatický 32A a zásuvka 32 ​​IEKovsaya
2. trouba + lednice + digestoř a zásuvka na osvětlení 3×4 natvrdo (nenašel jsem zásuvku) 20A automat
3. myčka + pračka + zásuvka z ní na TV a zatím se neví že 3×4 natvrdo (nenašel jsem zásuvku) 20A automat.
4. lehký 3×1.5 tvrdý do celého bytu automat 10A automat
5. zásuvky 3×2.5 tvrdé 16A automat
pokoj:
1.lehký 3×1.5 tvrdý
2. 4 dvojzásuvky 3×2.5
co je špatně?
Bral jsem to s rezervou a v očekávání, že všechna zařízení budou fungovat zároveň a nic se nebude zahřívat ani pálit

Přečtěte si více
Solárium. Pravidla opalování - Sparta - SPARTA

+rozdíl při 40A 30mA před měřičem

artstylee Zprávy: 13 Registrovaný: 24. července 2018, 01:39 Pověst: 0 Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva artstylee » 24. července 2018, 22:57

Myslel jsem, že dám méně. Jen nechápu, jak běžná 5A zásuvka zvládne řekněme 16kW
při 16×220=3520kW
jak to zvládne 5kw?

elalex Zprávy: 7423 Registrovaný: 21. července 2015, 08:08 Pověst: 591 Kde: [email protected] Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva elalex » 25. července 2018, 00:21

1.Rozlišujete mezi dráty a kabely?
2. Elektrikáři nerozlišují dráty a kabely podle tvrdosti, ale podle značky.
3. Kabely se nevybírají podle jmen spotřebitelů, ale podle energie, kterou spotřebovávají.
4. Stroje jsou vybrány pro kabely, mezi elektrikáři není jednota.
5. Existují koncepty ochranných charakteristik stroje a proudové selektivity. Promluvíme si?
6. Napájení spotřebitelů s nízkou spotřebou energie ze sítí s vysokým výkonem je riskantní rozhodnutí. Například u odsavače par, když dojde ke zkratu v lampě, nevypne se skupinový jistič, ale spálí se vnitřní kabeláž digestoře. Nebo: při zkratu v podsvícení se skupinový jistič také nevypne, ale vyhoří podsvícení. Nízkoenergetické spotřebiče napájené sítěmi vysokého výkonu musí mít vlastní jističe s minimálním jmenovitým proudem 1-2A.
7. Kuchyně je špatné místo pro pračku.
8. Pro osvětlení celého bytu jsou vyrobeny 2 skupiny na strojích do 6A.
9.p.5 – nerozuměl
10. Jaký je váš „rozdíl“ není jasné.
11. Rozdílová ochrana (obvykle mám RCD):
– umístěné za pultem
— je nainstalováno několik proudových chráničů.
12. Co jste hodlali vsadit méně?
13. 16A zásuvka nezvládne 5kW.
14.Co „to“ zvládne 5kW?
15.A co uzemnění?
16. Nebojíte se nulového přerušení a přepětí?

Jeden volný elektrikář
20 let zkušeností s rekonstrukcí bytů
Vyšší elektrotechnické vzdělání
Bývalý elektrotechnik
Důchodce
64 let
Píšu pro soukromé vlastníky domů
Rezervovat E-mail pro Rusy: [email protected]

artstylee Zprávy: 13 Registrovaný: 24. července 2018, 01:39 Pověst: 0 Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva artstylee » 25. července 2018, 02:24

kabel VVG-NG-LS. není tam žádná země. je tam nula. Nevidím smysl ve spoustě RCD. diff-diffavtomat (uzo+automatic) se postaví před měřič, aby měřič nespálil. Předtím byly všude v domě položeny hliníkové kabely. světlo pochází z neznámého průřezu hliníku a když rozsvítíš 5 žárovek 5×60 = 300 wattů, ačkoliv je drát určen na mnohem větší počet, jedna se zlomí a vypne 16A stroj, myslím, že to samé bude se stane s kabelem 3×4 a strojem 20A, protože stroj se nejprve vypne a kabel s tím nemá nic společného. Na pračku a myčku by podle mých výpočtů mělo stačit 20×220=4400 kW. nebylo a stále není touha zadrátovat Putina a na všechno nainstalovat tisíc kulometů. Proto bylo zvoleno 3×4 a gadflies z toho byly 3×2.5. Otázkou už je jen, kde sehnat zásuvku na kabel 3×4 20A. V zásadě mohu nainstalovat i 16A, ale nezvládne kampaň. není touha měnit a znovu utahovat vodiče pro tyto specifické zásuvky, i když pokud nebude zásuvka nalezena, zřejmě budete muset

Přečtěte si více
Khmeli-Suneli: složení koření, recepty na použití, výhody a vlastnosti přidávání do pokrmů

Rumato Zprávy: 739 Registrovaný: 23. července 2015, 22:15 Pověst: 107 Kde: Shchelkovo MO Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva Rumato » 25. července 2018, 09:09

artstylee napsal: Zdroj citace
co je špatně?

Vše co jsi popsal funguje perfektně na 3×2,5 kabelu a pod 16A jističem.
Najít zásuvku, do které se vejdou 4 čtverečky, je vážný úkol, přeji hodně štěstí. S největší pravděpodobností rozbijete terminály.
Žádná z popsaných technik nefunguje na maximální výkon, maximálně 10 minut.
Samozřejmě nemá smysl měnit kabel, dráty můžete přestřihnout, aby se vešly do zásuvky.
Nainstalujte stroje na 16A a pak žijte a nechte se překvapit

elalex Zprávy: 7423 Registrovaný: 21. července 2015, 08:08 Pověst: 591 Kde: [email protected] Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva elalex » 25. července 2018, 10:37

umělecký styl:
1. Musíte se pokusit jakýmikoli prostředky vytvořit vlastní uzemnění CT. Typ uzemnění a způsob provedení závisí na materiálu stěn, počtu podlaží, přání, penězích, čase.
2. Pokud jsem pochopil, minimální velikost haldy se skládá ze 4 kusů. 2 RCD stačí. Smyslem instalace více než jednoho RCD je, aby byla vypnuta pouze část bytu a ne celý. Pro amatéry může být obtížné najít smysl některých technických řešení vlastními silami – musíte se zeptat profesionálů.
3. Kategoricky nedoporučuji instalovat automatické jističe z důvodů proudové selektivity, mohu vysvětlit.
4. Musíte umět vypálit metr, viděl jsem to jen jednou za 20 let, nezacházel jsem do detailů.
Chránit měřič má smysl, pokud je vaším majetkem, a pro tento účel stačí automatický stroj s ochrannou charakteristikou D Spíše byste měli myslet ne na měřič, ale na ochranu vstupního kabelu.
5. Vykazuješ známky hysterie, to není dobré znamení. Nejsou vyžadována žádná zařízení, hromada nebo tisíc. Stačí 10-15 skupinových strojů v závislosti na počtu elektrických vedení. Obvykle lidé chápou pohodlí velkého počtu linek. Osobně doporučuji:
— 3-4 kuchyňské elektrické vedení (různý výkon)
— výkonné (5 kW) koupelnové elektrické vedení
— 2 slabé (3 kW) elektrické vedení pro zásuvky v každé místnosti
— 2 osvětlovací elektrické vedení.
6. Pokud to neuděláte, bude to buď špatné, nebo nepohodlné.
7. V běžném (jako pro mě) bytovém napájecím obvodu je také napěťové relé a přepěťová ochrana. Pokud vám nevadí vybavení a byt, instalovat ho nemusíte.

Naposledy upravil elalex 25. července 2018 22:11, upraveno celkem 2x.

Jeden volný elektrikář
20 let zkušeností s rekonstrukcí bytů
Vyšší elektrotechnické vzdělání
Bývalý elektrotechnik
Důchodce
64 let
Píšu pro soukromé vlastníky domů
Rezervovat E-mail pro Rusy: [email protected]

artstylee Zprávy: 13 Registrovaný: 24. července 2018, 01:39 Pověst: 0 Kontaktní informace:

zásuvka na 4.5 kW?

zpráva artstylee » 25. července 2018, 21:04

ve skutečnosti si nemyslím, že by mi rozdíl často fungoval, takže jsem ho pro jistotu nainstaloval jako záchrannou síť. Nevidím smysl a nechci dávat několik ouzů do několika oblastí. Ouzo chrání před svodovým proudem a ne před zkratem. Pochybuji, že budu mít vždy někde díru. Proto je zde jeden rozdíl pro celý byt. Zkrat zvládne automat umístěný před diferenciálem. Nevidím žádný smysl dávat rozdíl za měřič v panelu na podestu, protože bude ukraden. bude dvoupólový jistič 40A. Nevidím smysl v napěťovém relé, protože. Přerušení s konstantním napětím je EXTRÉMNĚ vzácné. to samé o UZM. Blesk udeří do domu jednou za 30 let.

Přečtěte si více
Jak se navždy vzdát sladkostí a nezhroutit se: 10 tipů - Championship

jediná otázka, která mě momentálně zajímá, je jak připojit troubu (3.350 kW) + studenou (100 V) + osvětlení a cokoliv dalšího na kabel 3×4 přes dvojzásuvku (samostatný kabel)
a jak připojit pračku a myčku přes dvojzásuvku na kabel 3×4 (samostatný kabel na mytí a nádobí)
Docházím k závěru, že v přírodě neexistují dvojité 20A zásuvky. takže musíte odstranit kabel 3×4 a nainstalovat 2 x 3×2.5 a 3×2.5 na klakson
jen kde najít tu tabulku PUE s výpočtem zatížení vodičů, aby byla aktuální protože trouba spotřebuje přesně 3.350 a to je 15.6 ampérů. Má samostatnou zásuvku a samostatný kabel? Je možné zajistit chlazení a podsvícení na drát 3×2.5 s ním společný?
A pro myčku a pračku budete muset také vést samostatné 2 vodiče
Jaké napětí má otevřený vodič 3×2.5? kde je tato aktuální tabulka?

Rumato Zprávy: 739 Registrovaný: 23. července 2015, 22:15 Pověst: 107 Kde: Shchelkovo MO Kontaktní informace:

Aby elektroinstalace fungovala správně, tedy nepřehřívala, je důležité správně vypočítat průřez kabelu pro elektroinstalaci v bytě. Ihned je třeba poznamenat, že normy, které je třeba dodržovat při instalaci elektrického vedení, říkají, že pro elektrické zásuvky v bytě nebo domě je třeba použít měděný kabel (již se nepoužívá pouze měděný hliník) s monolitickým průřezem vodiče nejméně 2,5 mm² a pro osvětlení nejméně 1,5 mm².

V zásadě je to pro domácí použití více než dostačující, protože kabel o průřezu 1,5 mm² je dimenzován pro zátěž až 4,1 kW – to je čtyřicet žárovek, je nepravděpodobné, že někdo bude používat takový počet žárovek v jedné linii nebo v jedné místnosti, ale pokud mluvíme o LED lampách, pak je to úplně přehnané. Pokud jde o zásuvky, kabel o průřezu 2,5 mm² snese zatížení až 5,9 kW – to je pro zásuvky také dost.

Pokud vše shrneme a shrneme – nechcete počítat průřez kabelu pro elektroinstalaci v bytě, tak jednoduše provedete osvětlení měděným drátem o průřezu 1,5 mm², zásuvkami o průřezu 2,5 mm² kabel, a pokud potřebujete připojit něco napájení, například troubu nebo kotel, použijte kabel 4 menší než 6 mm², podle toho, jakou zátěž budete připojovat. Ale přesto je nutné provést správný výpočet.

Výpočet průřezu kabelu pro elektroinstalaci v bytě

Vezměme si jako příklad schéma zapojení, které jsme vytvořili v článku „Zapojení v bytě část 3 – Schéma zapojení v bytě udělej si sám“ a vypočítejme zatížení kabelového vedení zásuvek v kuchyni (místnost 2 ).

Jak vidíte na plánku kuchyně, počítá se s připojením myčky, mikrovlnky a lednice. Všechna tato zařízení budou sice připojena do samostatných zásuvek, ale zásuvky jsou pak zapojeny v rozvodné skříni v jedné řadě. To znamená, že vedení z rozvodné skříně do napájecího panelu musí vydržet celkové zatížení ze všech tří vývodů, pojďme spočítat toto zatížení.

Abyste mohli vypočítat průřez kabelu pro elektroinstalaci v bytě, potřebujete znát příkon zařízení, která plánujeme používat v budoucnu. Výkon zařízení udává výrobce zpravidla ve wattech (W) na štítku s technickými údaji. Přibližný výkon zařízení je vidět v této tabulce.

Přečtěte si více
Jak sušit zeleninu v sušičce zeleniny

V našem příkladu výpočtu průřezu kabelu pro elektroinstalaci v bytě spočítáme celkový výkon myčky nádobí (výkon 2000 W), mikrovlnné trouby (výkon 1500 W) a chladničky (výkon 600 W). Shrňme všechny hodnoty: 2000+1500+600=4100 W. Předpokládá se, že ne všechna zařízení budou fungovat současně, a proto se celková částka obvykle násobí redukčním faktorem 0,75, to znamená, že zatížení sítě bude 75%. 4100*0,75=3075 W nebo 3,075 kW. Dále se podíváme do tabulky výběru průřezu kabelu, jaký průřez kabel vydrží dané zatížení.

Jak vidíte, pro takové zatížení stačí kabel o průřezu 1,5 mm², ale kabel s takovým průřezem je zakázáno používat pro pokládání elektrických vedení (zásuvek), minimum je 2,5 mm² , tak bereme kabel 2,5, s rezervou to bude stačit. Co se týče vedení z rozvodné skříně do zásuvek, zde ani nemusíte nic počítat – celkový výkon totiž nepřekračuje povolené zatížení pro kabel o průřezu 2,5 mm², který se používá k položení tyto řádky.

Stejným principem vypočítáme všechna vedení v bytě a tím je výpočet průřezu kabelu pro elektroinstalaci v bytě dokončen a nyní můžete vypočítat množství kabelu.

Výpočet množství kabelu pro elektroinstalaci v bytě

Vezmeme schéma zapojení v bytě a zakreslíme všechny vzdálenosti do našeho plánu. V našem příkladu, jak vidíte, je délka bytu 7 m, šířka je 5 m. Také potřebujete znát výšku stropů, předpokládejme, že naše jsou 2,5 m. na plánu máme červený – to je 1,5 mm² osvětlovací kabel a zelený 2,5 mm² kabel, který jde do zásuvek. Pro každou skupinu zásuvek přidáme 2,2 m (to je pokles, v našem případě 2,2) a pro každý spínač 1,6 m, protože jsou umístěny výše. Ke každé zásuvce, vypínači, lampě, propojovací krabici a napájecím panelu je také potřeba přidat 15 cm kabelu.

To je vše, v našem příkladu jsme dostali 41 m kabelu 1,5 mm² a 59 m kabelu 2,5 mm², přidejte dalších 10 % rezervy, dostaneme 45 m, respektive 65 m. V dalším článku si přečtěte, jaký kabel zvolit pro rozvody v domácnosti.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button