Co se stane, když v zimě dům nevytopíte?
Dobrý den, milí obyvatelé sedmi dach. Rozhodujeme se o koupi domu. Velmi se nám líbí jeho poloha, jsme spokojeni s velikostí pozemku, ale pro nás je plocha domu velmi velká. Dům je zděný, 2-podlažní. Pokud by se 2. patro dalo využívat výhradně na léto, velmi vážně bychom uvažovali o jeho pořízení. Ale vytápění 2 pater v zimě je problematické, je to velmi velká plocha. V souvislosti s tím vyvstala otázka: je možné nechat 2. patro cihlového domu nevytápěné? Případně je možné navrhnout otopnou soustavu tak, aby se 2.NP vytápělo minimálně a šlo zapnout na plný výkon jen v případě potřeby? Opravdu doufám ve vaši pomoc.
To může být užitečné:
- Jaké vytápění bych si měl vybrat pro rámový dům, pokud jsou návštěvy v zimě plánovány velmi zřídka?
- Je možné instalovat expanzní nádobu do samotížného topného systému, jak je znázorněno na schématu?
- Jak rychle zahřát venkovský dům: 3 důležité podmínky
Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se
Otázka je v následujících sekcích: otázky, zděné domy, topení
27 komentářů 2 díky za otázku oblíbený 13001 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Evgenia Cheboksary 29. ledna 2020, 10:22
Poděkovat! Poděkoval jsi 112
Všechny odpovědi a komentáře (27)
29 Leden 2020, 10: 28
Máme dvoupatrový dřevěný dům. Druhé patro hřeje celkem dobře od prvního, takže na zimu ve druhém patře necháme baterie zapnuté jen málo (na bateriích jsou termohlavice).
29 Leden 2020, 10: 42
Ve 2. patře je plná cihla a je zde také podkroví, mám strach, že se cihla zhroutí? Již nyní zvažujeme jako variantu demolici 2.NP, respektive jeho přestavbu na podkroví, čímž se sníží plocha, výška domu i skutečné náklady na vytápění. Proč zvažujeme všechny možnosti: dům vyžaduje zásadní vnitřní opravy včetně všech systémů – kanalizace, vodovodu a topení i renovace střechy. V zásadě tedy nyní existuje příležitost „přetvořit vše tak, aby vyhovovalo sobě“. Jediná věc, kterou nevíme, je, zda to lze udělat prakticky a pokud je to ještě možné, pak musíme spočítat, kolik to bude stát v penězích. Majitelé jsou připraveni poskytnout slevu na rekonstrukci domu, i když zatím nevíme jakou.
29 Leden 2020, 11: 13
Myslím, že naši specialisté vám vše řeknou! Hodně štěstí při nákupu!
29 Leden 2020, 15: 26
Ale neukáže se, že demolice podlahy a opravy budou na dalších 20 let stát víc než vytápění.
29 Leden 2020, 15: 40
Lámání není budování. Ale samozřejmě ještě nic nepočítali. Nyní chceme pochopit, jak to můžeme udělat lépe a za méně peněz.
1. února 2020 12:27
Evgenie, neposlouchej drahé rady. Jsou 2 možnosti: 1. Rozdělit vytápění 1. a 2. NP na nezávislé větve, vždy je možnost. 2. Ke každému radiátoru v 2.NP (v 1.NP budou časem peníze) instalovat okruhy s kohoutky (to vše je na internetu). To vše se děje jednoduše a levně a není potřeba nečinných poradců a nerozumných specialistů. Můžete je pozvat ze zájmu, ale jen proto, abyste slyšeli o tom, jak je vše zanedbané, komplikované a vyžaduje to vážné výdaje. Když „profesionálové“ oznámí částku (včetně demontáže atd.), dejte si oddechový čas, údajně si to rozmyslete. Poté prohlédněte celý otopný systém, počet radiátorů ve 2.NP vynásobte dvěma (to bude počet kohoutků a případně jeden termostat pro každý radiátor, rohy, T-kusy, spojovací objímky, polovodičové trubky (dvě biče každý 4 m si myslím, že by vám mělo stačit – prostě si vezměte list papíru A 4 a vše nakreslete a odtud nebudete moci postupovat, pokud budete dělat vše z polypropylenu. Budete potřebovat svářeče a další specialisty Brusku si můžete půjčit od sousedů nebo přátel, lze zakoupit i páječku na PP (1500 – 2000 rublů), vhod přijdou i nůžky p/n, do 1. patra popř. pro instalaci letního vodovodu na zahradu, koupele, ale kupte si dům a nic nerozbijte. Není třeba utrácet peníze, život není předvídatelný. to je paráda, ještě je čas, než se oteplí, pomalu si dej, co potřebuješ, nenech čerta připálit hrnce.
1. února 2020 14:16
Děkuji mnohokrát za milá slova. Nabídnu manželovi vaše řešení problému. Podíváte se a ukáže se, že
1. února 2020 16:13
Dobré odpoledne GROMUC! Gratulujeme VÁM k vašemu příjezdu do přístavu virtuálního portálu „7 Dachas“. Pro vás, čtenáře, který je na portálu několik hodin, bych rád vysvětlil, že Evgenia se mnou už dva roky, ne-li déle, ve stavební korespondenci. Samozřejmě pro jiné předměty. V jednom ze svých dopisů z 29. ledna píše o vhodnosti mých doporučení.
Ohledně vašeho tvrzení o „nečinných poradcích a abstruujících specialistech“ mohu také doporučit, abyste se řídili touto radou a v případě, řekněme, nemoci (nedej bože) se neobraceli na LÉKAŘE, ale na laiky.
Dům je zpočátku CHLADNÝ. Před spočítáním počtu spojovacích objímek, rohů atd. by měl být dům IZOLOVANÝ. Nejpředběžnější kalkulaci nákladů na zateplení uvádím v mém příspěvku z 30. ledna.
11. července 2024, 22:08
Proč tedy Evgenia píše otázky sem a ne vám, specialistovi, který se s ní radí už 2 roky?
29 Leden 2020, 11: 03
Topná tělesa lze zakrýt na minimum, zakrýt silnou tkaninou a omezit na minimum. tepl. Dělám to v jedné místnosti, kde jsou sazenice cibule.
29 Leden 2020, 11: 54
Pěkný dům))
Pokud se dohodnete na ceně, měli byste ji vzít, hlavně že se vám oblast líbí.
29 Leden 2020, 12: 11

Dům je tady. Možná, že to, co jsi předtím viděl, je naše dača, malá, ale velmi milovaná
29 Leden 2020, 12: 17
Ne, ne, Evgeniya, vaši daču nebo dům jsem ještě neviděl, jen jsem z vašeho popisu pochopil, že domina má slušnou velikost, což jste potvrdil fotkou, kterou jste zveřejnil.
Vytápění takového domu bude samozřejmě drahé.
Počkejte na odborníky na stránky, určitě vám poradí.
29 Leden 2020, 16: 16
Nemusíte vytápět 2.NP, stačí otevřít dveře do všech místností. ale nejlepší řešení je stlačit (snížit) teplotu radiátorů 2.NP. Podle provedeného topného systému buď kohoutky, termostatickými hlavicemi nebo na rozdělovači v kotelně.
29 Leden 2020, 16: 17
pro nebytové 2.NP. teplota +10-12 stupňů
29 Leden 2020, 20: 01
Dobrý večer Evgeniya! Četli jste náš článek o vyšetření nové akvizice dachy? Pokud ne, jsem připraven vyhledat a poslat vám odkaz. Není jeden, ale dva. Nyní se vás zeptám na něco, na co jste se mě nezeptali. Jaký je aktuální stav vytápění? Je obyvatelům zima? Čím topí, tedy jakým palivem? Budu pečlivě předpokládat, že podle současných představ o tepelné izolaci budov jsou zdi z červených cihel kriticky tenké. Máte možnost změřit tloušťku stěn a my vám spočítáme, v jakém jsou „světle“?
Vnější stěny byste nemuseli znovu zateplovat.
Nechtěl bych nechat „šlehače“ v nejvyšším patře. Souhlasím s Andrey, z města blízko vás podél Volhy, že v nebytových prostorách by mělo zůstat alespoň 7-8 stupňů. Ale vy ani já vůbec nevíme, jak je izolovaný a JESTLI JE VŮBEC IZOLOVANÝ strop nad prvním patrem. Znáte tuto situaci? Uznávám, že izolace je tam minimální a teplo z prvního patra půjde bez vašeho vědomí do druhého patra. Prosím o upřesnění situace se zateplením stropu nad XNUMX.NP.
29 Leden 2020, 20: 17
Dobrý večer, drahý Olega. Moc jsem se těšil na tvůj názor. Dům stojí minimálně 2 roky bez topení. Zítra se tam jedeme s manželem podívat a určitě zkusím změřit tloušťku stěn a informovat se o zateplení stropu. Obávám se ale, že tam není cítit izolace. Dům z roku 1997 je posledních pár let neobydlený, jak jsem již řekl.
29 Leden 2020, 20: 21
Článek, o kterém mluvíte, jsem nečetl. Byl bych moc vděčný za odkaz na něj.
30 Leden 2020, 07: 28
Dobré ráno Evgeniya!
Zmíněný článek je psán ve dvou částech. První část pojednává o zaškrtnutí samotného „boxu“ a druhá je věnována kontrole inženýrských systémů. Přestože od jejich přípravy uběhly již více než tři roky, samozřejmě nejenže nejsou zastaralé, ale získávají „statistiky“ i díky našim letním obyvatelům, kteří přidávají rozumné komentáře.
Prohlídka domu před nákupem aneb Co vám prodejce neřekne
Prohlídka domu před koupí. Část 2. Inženýrské systémy
Bylo by fajn, kdybyste po dnešní návštěvě této cihlové stavby přidali své dojmy z návštěvy, míry atd.
Pokud tam, jak píšete, není cítit zateplení, tak mějte na paměti, že na zateplení a nové opláštění tohoto domu bude potřeba cca 150 – 200 tisíc.
„Podívejte se“ po suterénu, abyste zjistili, zda na stěnách není nějaká vlhkost nebo netěsnosti. Samozřejmě změřte tloušťku stěn. Podívejte se, zda je podlaha spodního patra zateplená a zda bude nutné podlahu dodatečně zateplit. Doufám, že vy a váš manžel máte čas si přečíst výše uvedené články popisující algoritmus pro kontrolu kupovaného domu.
30 Leden 2020, 19: 14
Dobrý večer. V domě jako takovém není žádný sklep. Po výstavbě vodní elektrárny máme blízko spodní vody, začaly se zaplavovat všechny sklepy, tak se snaží vybudovat nadzemní sklepy. Stěny domu jsou dlouhé 2,5 cihly, zdivo se zdá být všude neporušené, bez prasklin. Na podlaze podkroví je na podlaze rozsypán keramzit jako izolace. Strop 1.NP není zateplen. Podlaha je rovněž bez izolace. Přemýšlíme, „škrábeme si tuřín“, kolik toho bude potřeba udělat a jaké finanční prostředky na to budou vynaloženy.
30 Leden 2020, 21: 15
Dobrý večer Evgeniya! Děkuji za výsledky vyšetření. Hlásím, že vaše stěny mají tepelný odpor 1 m2x stupně Celsia/W. Toto číslo vám samozřejmě ještě nic neříká. Ale teď začne mluvit – toto číslo bylo dobré pro podmínky SSSR s levným plynem, ale nyní je norma o něco více než TŘI! Proto buď bydlíme ve studeném domě, nebo si děláme teplou fasádu ze 2 tlusté izolace z minerální vlny. Samozřejmě na to budete muset položit nějaký obkladový materiál, řekněme obklad.
Podle současných koncepcí je keramzit nejslabším možným tepelným izolantem.
Resumé. Tento dům je silný a vydrží dalších 100 let. Ale je nutná izolace CELÉHO OKRUHU DOMU.
Pomoc 0.25 kubických metrů izolace stojí asi 500 rublů bez dodání. Váš dům je 14 metrů dlouhý, 6 metrů široký a 6 metrů vysoký. To znamená, že obvod je asi 40 metrů. Vynásobíme výškou a dostaneme asi 250 metrů čtverečních. Podlaha vám dá 6X14 = 84 metrů čtverečních, stejné množství na strop. takže 250 + 84 + 84 bude asi 430 metrů čtverečních. Vzhledem k tomu, že tloušťka by měla být 0,1 metru, zjistíme, že potřebujeme koupit asi 43 metrů krychlových. 500 rublů stojí čtvrtinu kostky a 2000 2000 rublů bude stát jednu kostku. Vynásobíme 43 100 rublů 000. Blížíme se k ceně XNUMX XNUMX rublů za tepelně izolační materiál včetně dodávky.
Izolaci na střechu jsem nepočítal. Tam by tloušťka izolace měla být minimálně 200 mm.
2. února 2020 14:09
Dobrý den. Je potřeba zateplit střechu, když neplánujeme využívat podkroví a v podstatě zůstaneme jako půdní prostor? Snad pak bude stačit zateplení podlahy (jako strop 2.NP) podkroví?
2. února 2020 15:46
Pěknou neděli Evgeniya! naprosto s tebou souhlasím. Pokud vaše rodina nepotřebuje VYTÁPĚNÉ zimní podkroví, pak není potřeba zateplovat DNO střechy. V tomto případě musíme pamatovat na to, že horní vrstva izolace (ať už je to pod střechou, nebo nad stropem horního patra) by měla být alespoň 250 mm pro váš region (včera jsem doporučil ALESPOŇ – 200 mm, za předpokladu, že se stále předpokládá izolace podstřešního prostoru).
Dnešní údaj tedy vůbec neodporuje včerejším, mám na mysli výrobky z minerální vlny nebo skleněné vlny. V tomto případě je ještě lepší vzít měkké rohože (pro strop) spíše než tvrdé desky. Cena za oba je téměř stejná. Měkká podložka se mi líbí, protože ji můžete STRČIT téměř do jakékoli štěrbiny v podkroví. Ale s pevnou deskou to z definice nebude možné. Náklady na zateplení střechy si tedy můžete bez obav odškrtnout z předpokládaných rodinných výdajů. Mějte však na paměti, že tento vodorovně ležící koberec z minerální vlny musí být CHRÁNĚN před možným zatékáním na střechu a jednoduše před možným odkapáváním kondenzátu. Proto musí být izolace z minerální vlny na TOP pokryta hydroizolační membránou. Navíc důkladně.
30 Leden 2020, 01: 33
Dobrý den, Evgenie! V zásadě je to možné, vzhledem k tomu, že horký vzduch z vytápění stoupá vzhůru, i když je možné vytvořit samostatný topný okruh pro první a druhé podlaží. A můžete je tedy regulovat samostatně, i když podle mého názoru může „minimální“ vytápění jednoho z pater domu vést k akumulaci vlhkosti v málo vytápěné místnosti.
Na základě výše uvedeného je stále vhodné vytápět dům rovnoměrně a také ho větrat, protože vytápění a větrání jsou dvě stránky stejného problému. Zbytečný v tomto případě tedy nebude větrací systém s rekuperací tepla, který umožní dostatečně ušetřit za vytápění a větrání málo vytápěné místnosti je velmi důležitým faktorem pro její udržení v obyvatelném stavu.
Myslím, že v létě bude nepříjemné stěhovat se do zatuchlé a vlhké místnosti, která „vysychá“ téměř do konce léta. A cihlová struktura má bohužel podobné rysy. Takže „minimální“ ohřev nemusí problém vyřešit. Tento problém však mohou zcela vyřešit samostatné okruhy spojené s ventilačním systémem s rekuperací tepla.
Jako příklad popsaného ventilačního systému lze doporučit přívodní a odsávací ventilační zařízení stavebnicového typu, které pracuje v cyklu. Ve kterém nejprve zařízení po akumulaci tepla dostupného v místnosti pracuje ve výfukovém režimu a poté, co si udrží akumulované teplo, začne pracovat v režimu dodávky. Výsledkem je, že téměř 90% ohřátého vzduchu zůstává uvnitř budovy, což je typické pro instalaci tohoto zařízení prakticky nevyžaduje speciální dovednosti. Instalace klimatizace pro domácnost bude mnohem obtížnější. Zde pro takové větrání budete potřebovat pouze vyvrtat díru do zdi, i když poměrně velkou. A spotřebu energie tohoto zařízení lze nazvat extrémně nízkou. Získá se tak větraná a vytápěná místnost, která nebude v zimním období akumulovat vlhkost a bude vhodná pro bydlení v teplém letním období. Vyvarujte se alespoň plísní a vlhkosti na stěnách, což je důležité.
Výběr je však zcela na vás! A ještě dodám, že doporučení jsou výsledkem osobní zkušenosti. Přeji vám, abyste neopakovali mé chyby. Mimochodem, mějte na paměti, že zděná stavba nemá schopnost dlouhodobě akumulovat teplo a může přes zimu promrzat a akumulovat vlhkost uvnitř bez větrání a to je přímá cesta ke vzniku plísní, které mohou učinit místnost zcela neobyvatelnou. Šťastné nakupování!
30 Leden 2020, 16: 51
Dobré odpoledne, topit není nutné, ale pokud máte velkou rodinu, tak někdy, až přijedete v zimě na svou daču a bude mráz nad 15 stupňů, tak v tu chvíli zapnete 2. čerpadlo, které bude cirkulovat chladicí kapalinu v celém systému alespoň 1 – 2 hodiny, takže je potřeba udělat rozvody k radiátorům, ale zda zapnete čerpadlo nebo ne, bude vidět z klimatu vašeho domova, jinak můžete pouze zapnout zpětné čerpadlo, tady 300 m2, bydlíme společně s manželem, děti chodí, pouze o víkendech, ve všední dny jsou dveře ve všech pokojích otevřené, ve 1. patře je tepleji než v XNUMX. patře.
1. února 2020 13:49
Zevnitř je možné izolovat první patro a stěny, podlahu a strop. A podle potřeby zahřívejte a podle potřeby pravidelně zahřívejte druhé patro.

Otázku v nadpisu lze jen stěží označit za správnou. Přesnější formulace je následující: jaké negativní důsledky má nedostatek vytápění v domácnosti v zimě a jak je nejlépe minimalizovat? Hledání kompetentní odpovědi je vhodné začít podrobným zvážením optimálních teplotních a vlhkostních podmínek pro použití dřevostaveb.
Optimální provozní režim pro dřevěný dům
Nejjednodušší způsob, jak zajistit bezpečnost a trvanlivost dřevěného domu, je neustále udržovat teplotu uvnitř budovy v rozmezí 18-22 stupňů s nízkou úrovní vlhkosti. Je zřejmé, že v zimě je prostě nemožné dodržet tyto parametry bez neustále běžícího topného systému.
Mnoho majitelů přitom staví nebo pořizuje dřevěné domy pro sezónní bydlení. Instalace autonomního topného systému, který funguje automaticky během chladného období, je doprovázena vážnými finančními náklady, které si ne každý majitel může dovolit. V takové situaci, kdy je udržení optimálního teplotního režimu nereálné, je správnější zaměřit se na minimalizaci možných negativních důsledků.
Důsledky nedostatku vytápění v zimě a způsoby, jak s nimi bojovat
Klíčový význam pro míru možného poškození dřevěného domu nedotápěním má počet a četnost přechodů mezi režimy s vytápěním a bez vytápění. Pro pochopení podstaty procesu je vhodné zvážit dva scénáře.
Kompletní odstávka topení na zimu
V tomto případě lze s kompetentními kroky majitele snadno minimalizovat úroveň možných negativních důsledků. Faktem je, že jednorázový prudký pokles teploty vede k jediné kapce kondenzace, která se rychle změní v mráz.
Postupným snižováním výkonu fungujícího topného systému lze často dosáhnout přechodu do režimu bez vytápění bez znatelné tvorby kondenzátu. Jediným negativem je další čas strávený neustálým seřizováním vytápění domu. V každé z popsaných možností je vlhkost v přímém kontaktu s povrchem dřeva a dřevěnými konstrukcemi budovy po minimální dobu, v důsledku čehož lze předejít vážným negativním následkům.
Nepravidelné topení v zimě
V situaci, kdy majitelé pravidelně navštěvují svůj domov v zimě, jsou vytvořeny nejnepříznivější teplotní podmínky. Opakovaný přechod z mínus do plus je nevyhnutelně provázen tvorbou kondenzátu, který ne vždy rychle přechází v námrazu, což vede k postupnému vlhčení dřeva, vzniku vlhkosti a v důsledku toho ke zvýšenému riziku zamrznutí dřeva. stěny, vzhled plísní, hniloby a další nepříjemné jevy.
Při stavbě nebo koupi domu pro sezónní bydlení byste proto měli počítat s rozdílnými reakcemi materiálů použitých při dokončovacích úpravách na změny teploty. Například sklo a plast bez problémů snesou téměř libovolný počet zmrazovacích cyklů. Tapeta, omítka a tmel jsou naopak extrémně nestabilní i při minimálním vystavení vlhkosti. Úroveň odolnosti dřeva proti vlhkosti je do značné míry určena tím, jak správně a často se provádí ochranné ošetření antiseptickými sloučeninami.
Další články
Negativní účinky vlhnutí dřeva jsou dobře známy. Patří mezi ně: výskyt hniloby, plísní a škodlivých mikroorganismů, deformace a výskyt trhlin v důsledku nerovnoměrného sušení, snížení úrovně tepelné izolace dřeva a v důsledku toho zamrznutí stěn.
Návrh každé budovy vyžaduje přítomnost několika povinných prvků, z nichž jedním je slepá oblast. Jeho správný design poskytuje spolehlivou ochranu základny budovy před vlhkostí z půdy nebo ve formě srážek.
Profilované dřevo je zaslouženě jedním z nejoblíbenějších materiálů pro soukromou bytovou výstavbu. Hlavní výhody jsou zřejmé a spočívají v kombinaci šetrnosti k životnímu prostředí, vynikajících výkonnostních vlastností a dostupné ceny.