Recenze

WEB GARDEN – Archiv fóra – Agresivita konvalinek

Dobrý večer! Dnes mi dali trs oddenků konvalinky. V polostínu je pozemek široký 1 metr a dlouhý 4 metry, ale na celou plochu není dostatek sazenic. Ráda bych se zeptala zkušených pěstitelů konvalinek – když zasadím muscari mezi konvalinky, skončí takové sousedství pro ty druhé v slzách? Budou hostas a konvalinky pokojně koexistovat, nebo kdo zvítězí?

Natalia N.
Novocherkassk
15.10.2008
09:53:49

Pro muscari nejsou dobré vyhlídky, ale konvalinky nejsou pro velké hostasy překážkou.

salexy
Rostov n/a
15.10.2008
22:00:47

salexy, děkuji za odpověď. A když tam vysadíte keře – zimostráz nebo některý z jehličnanů odolných vůči stínu – neudusí je „jasný máj“?

Natalia N.
Novocherkassk
15.10.2008
22:15:31

Ne, samozřejmě, tato píseň je neuškrtí, nezabije.
Ale otázky „k čemu se hodí konvalinky“ jsou pro mě zvláštní. Obyčejná podrostová rostlina – díváme se na přírodní vzorky a snažíme se ji znovu vytvořit. Těžko si to dokážu představit s hostiteli, opravdu. Obojí je hodně vršků, jen u konvalinek nejsou po celou druhou polovinu sezóny tak dekorativní, aby koexistovaly s oblíbenými dekorativními listnatými trvalkami. Konvalinky jsou pro čenicha tichou, skromnou radostí, chovám je na odlehlém místě, ne pro parádu :)

Lelya
Moskva
16.10.2008
10:38:07

Zasadili jsme pár keřů konvalinek. Velmi rychle toto monstrum obsadilo celý záhon a přeběhlo přes cestu. Téměř přežil růžovou radiolu, medvědí česnek, lupiny, naplnil vše kolem, dokonce zabil bič! Správně, dekorativnost na velmi krátkou dobu, pak monstrum s rovným kobercem. Stručně řečeno, vše pečlivě prokopali, vybrali každý kořen a zasadili řadu rostlin do hlubokého stínu na severní straně domu. Teď na jaře je tam krásný koberec a pak se v hlubokém stínu klidně zazelená. Na záhoně jsem přestala bojovat, jen pravidelně sbírám ocásky.

Moray
Krasnodar
16.10.2008
12:12:55

Konvalinky mi dlouho rostou v odlehlém přírodním koutě pod břízou. Tamní půda nebyla nikdy okopána ani zúrodněna, možná jen na samém začátku. Kolem je tráva. Proto nerostou příliš aktivně a navíc k růstu nepřispívá tatínek se sekačkou. Ale na jaře kvetou velmi dobře.

Mia-Mia
Moskva
16.10.2008
12:28:13

Moje konvalinky vypadají dobře až do září a „odcházejí“ spolu s hostiteli. Už dvacet let sedí pod zimolezem v silném stínu. Oni se plazí. Podél hranice jsem zasadil muscaria, narcisy a petrklíče. Cibule rostou špatně. Primrose se cítí snesitelně.

Julie
Piter
16.10.2008
12:52:34

Konvalinky jsem zasadil do polostínu pod jabloní ve společnosti telekie, rogersie a loosestrife, ty nerozmačkáš :). Mezi těmito rostlinami je dostatek místa pro konvalinky, ale z nějakého důvodu sedí tiše. Pravda, jen dva roky.

Angela
Moskva
16.10.2008
12:57:25

A moje konvalinky už asi 5 let sedí pod starým smrkem ve společnosti kapradin – jak jsou agresivní, nezmizely by! To znamená, že vše závisí na místě přistání :)))

Přečtěte si více
Hrozny - kolik můžete sníst denně a jak to pomáhá vašemu zdraví - Shuba
Skořice
Moskva
16.10.2008
13:23:15

Moje konvalinky pod jabloní úplně zabily i pryšce cypřiše. Pravda, pšeničná tráva je pro ně příliš tvrdá :)

Maiskaya
Moskva
16.10.2008
13:55:11

Skořice, a čtu předchozí příspěvky a říkám si, jestli jsem jediný, kdo má na jaře problém najít konvalinky na jejich místě, ale ukázalo se, že nejsem sám :(. Moje růžové byly zasazeny pod švestkou, s tím nemohou konkurovat.

ovch
Čechov, Moskevská oblast
16.10.2008
14:35:57

ovch, tak ty jsou růžové, ale moje jsou lesní -:(((

Skořice
Moskva
16.10.2008
16:24:17

Ne všechny konvalinky jsou po odkvětu děsivé a ne všechny jsou velmi agresivní. Některé odrůdy mají zajímavé listy a často kvetou bohatěji. Tato velryba má malou velikost

salexy
Rostov n/a
16.10.2008
19:47:23
salexy
Rostov n/a
16.10.2008
19:47:51

salexy, Wow – jak působivou skupinu už máte! Ano, to je sen :) Teď o nich samozřejmě nemluvíme. Kdyby striata rostla jako na potvoru, těžko by byl někdo proti :)

Lelya
Moskva
16.10.2008
20:51:45

Děkuji všem za odpovědi. Viděl jsem něco podobného. Můj přítel, který mi daroval monstra mých snů, mě varoval, že narazily jako vepřový klín do nezničitelného barvínku. Nechám je dát do kbelíku bez dna. Nebo jen do velké mísy, aby nikam neutíkaly.

Natalia N.
Novocherkassk
16.10.2008
21:16:10

Voní růžové a pruhované konvalinky stejně krásně jako ty jednoduché?

Mamay
Krasnodar
17.10.2008
06:46:48

Vzhledem k tomu, že konvalinky vlastním již řadu let, mohu říci, že za dobrých podmínek pro ně jsou nezničitelné. Oddenky se potápějí až do 25 cm a je možné, že kbelík bez dna pro ně nemusí být překážkou.
Zkušenost s vyhlazováním jsou tři roky vytrvalého boje, téměř vítězství, ale jednotlivé výhonky se objevují i ​​po 7 letech od začátku boje.
Koncipovat pro ně firmu z jiných závodů je tedy riskantní, pokud uděláte chybu, nelze ji napravit ve prospěch jiných; Možná je lepší je obdivovat v lese a cítit je tam.

Michal
Moskva — Moskevská oblast
17.10.2008
09:52:03

Pokud si pamatuji babiččinu zahradu, měla vždy pod třešněmi konvalinkovou louku, něco málo přes sto metrů čtverečních. Nebyl tam žádný zvláštní boj, kromě kopání v perimetru. Ale tato paseka nenechala nikoho lhostejným. A kolik konvalinek se každé jaro dávalo. Na své zahradě pod obrovskou lískou jsem postavil stejnou paseku. A kdybych si měl vybrat, jestli na své zahradě nechám růže nebo konvalinky, bez váhání bych nechal konvalinky. A les je stejně jako zahrady členů fóra nemilosrdně drancován zelenými kopáči. Letos bude hojná úroda plodů konvalinky, vezmu je do lesa, možná bude někdy v lese konvalinka a sběrači neminou jednotlivé keře.

Mamay
Krasnodar
17.10.2008
11:02:10

Naprosto souhlasím [17] – s tímto oblíbeným agresorem v květinové zahradě bojuji již 5 let. Ale poté, co jsem před několika lety přesadil konvalinky pod obrovský smrk, čelil jsem jejich velmi skromnému chování. Vyhrabu to ze záhonu a. pod jejich smrkem.

Přečtěte si více
Biewer Yorkshire Terrier - foto, popis plemene, cena štěněte
naka
Moskva
17.10.2008
13:10:58

Mami, všichni voní stejně.
Michaile, moje rostla v děravém kbelíku – nevyskočili, ale kbelík je příliš malý na konvalinku. Potřebuji mýtinu.

salexy
Rostov n/a
17.10.2008
21:02:12

O! Také jsem letos zničil toto monstrum: (Nestydně se plazí.
Pamatuji si, že když jsem byl dítě, moje babička měla takové roztomilé bundy a moc si je nepamatuji, že by se rozplétaly.
Letos jsem ty své vytáhl ze záhonu, kde seděli oplocení zakopanými plechy, ale přesto pronikali na přidělené území.
O tom, jak moc jsem vytáhl ze záhonu na hřbitově, skromně pomlčím.

MIA
Moskva
17.10.2008
21:16:33

K [20] – „zúčtování“. Když přijdu k dači během květu konvalinky, nemůžu nic dělat: celou dobu se zastavím, abych se nadechl vůně. Je pravda, že letos kvetly mnohem hůř, očividně na to mělo vliv loňské sucho.
Proč zasadit konvalinky do květinové zahrady? Tato rostlina není na záhony. Můžete je omezit jen na chvíli, pak stejně projdou.
Bojí se, z vlastní zkušenosti mohu říci, pouze silného utužení půdy – na cestách, po kterých neustále chodíme, žádné nejsou. A z místa, kudy kdysi vyjíždělo auto, odjely konvalinky. Pět let tam nerostly, pak se vzpamatovaly.
Odrůdové konvalinky se samozřejmě nechovají tak agresivně jako ty lesní. Třeba ty růžové mi už šest let sedí celkem skromně pod jabloní, ačkoliv jim tam brčál hodně brání v růstu.

Třetí
Moskva
19.10.2008
18:23:56

Maiskaya, a právě takové houštiny konvalinky mám ve snech, sedí pod mými jabloněmi a moc nerostou.

Polykat OK
Moskva
19.10.2008
21:49:42

Polykat OKTato paseka je ze dvou stran ohraničena keři rybízu, ze třetí strany bahenními kosatci a ze čtvrté floxem. Proto vídáme konvalinky jen na jaře a začátkem léta, dokud je nepokryjí floxy. Nikdo je tam nechodí navštěvovat, nedotýká se jich a od poloviny června je ani neviděl. Ani plevel tam nepěstuji. Takže si tam poradí sami, možná to mají rádi. Přesto jsou to lesní, divoké.

Maiskaya
Moskva
20.10.2008
10:47:22

Maiskaya, možná tam máš víc slunce. Pak je přesadím rybízem ve velkém, jen jsem je zasadil do prolamovaného stínu (jako v lese). ale chtěl jsem mýtinu jako ty.

Polykat OK
Moskva
20.10.2008
21:53:03

Ano, není tam moc slunce – obrovská 40letá jabloň všechno shora blokuje, ale flox stále něco dostává, protože kvete. Ne skvělé, ale stejně. Ale rybíz je jasně tmavý – nemáme tam žádné bobule. Říkám – medvědí úhel :)

Maiskaya
Moskva
20.10.2008
22:16:13

Maiskaya, no, pak se všechny podmínky shodují, počkám, až ten můj „agresivně“ ovládne svůj koutek.

Polykat OK
Moskva
20.10.2008
23:27:03

Popravdě, konvalinky a slovo „monstrum“ se k tomu nějak vůbec nehodí. Proč je zasadit do květinové zahrady? Mají jiný účel :)

Přečtěte si více
Bush chryzantéma: odrůdy, výsadba a péče, rozmnožování.
Abelle
Moskva
20.10.2008
23:49:18

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button