Napady

WEB GARDEN – Archiv fóra – Pivoňka nekvete

Asi před 3-4 lety jsem zasadil dvě pivoňky, obě z Holandska. Jeden kvete každý rok, ale keř zůstává s jedním stonkem, jen letos jakoby vyrašil více výhonů. Druhá roste, ale je nějak slabá, nekvete a taky skoro neroste. Co by podle vás mohlo být důvodem? Vedle nich, ale ne v drtivé většině blízko, rostou další dvě pivoňky, už místní – někdo je kdysi sdílel, takže se místo zjevně hodí.

NataGuk
Tallinn
09.06.2005
10:21:06

Důvodem je zřejmě zpočátku nesprávná výsadba :) Zasadili jste je příliš vysoko – nové výhonky zamrzají v poupatech :)

Olga, Moskva
Moskva
09.06.2005
22:31:29

Jo, nebo odrůdy nejsou odolné vůči místním chorobám. Nějak v poslední době ztrácíme ze zřetele bolest některých odrůdových rostlin.

Оксана
Moskva
10.06.2005
00:15:36

NataGuk, sedí vaše pivoňky na slunném místě? Mimochodem, jaké máte pivoňky – bylinné nebo stromové?
Obecně jsem slyšel, že pivoňky se vysazují tak, aby pupeny byly na úrovni půdy. Na zimu se doporučuje přidat 5 centimetrů půdy, přesně to jsem udělal a kvetou normálně. Pivoňky milují drenáž, všechny druhy oblázků a písek. Zkuste na podzim vykopat kořen a zjistit, jestli tam není nějaká hniloba, udělejte drenáž, zasaďte kořen tak, aby pupeny byly na úrovni půdy nebo trochu hlouběji, ale ne moc hluboko. Nahoře posypte úrodnou půdu a uvidíte, jak se váš mazlíček bude příští rok chovat. Nyní ji můžete krmit postřikem na list.
Obecně platí, že pivoňky jsou velmi nenáročné, jediným problémem je příliš hluboká výsadba, zastínění a staré přerostlé keře, které přestávají kvést. Tyto jsou bylinné. Obecně mi divizny začaly kvést ve 2. roce při ošetření přípravky kyseliny giberelové (Bud, Ovary).
Se stromovými pivoňkami nemám prakticky žádné zkušenosti. Loni jsem vysadil 2 kusy, žlutý a oranžový, jména v čínském stylu. Koupil jsem ho ve VDNH. Zasadil jsem je jako běžné pivoňky, jen kořenový krček byl o něco hlubší. Zimu přečkaly bezpečně a nyní jsou zelené a míří.

Stepanoff
Moskva
10.06.2005
12:01:32

Jedna z našich pivoněk také 2 roky nekvetla, někdo řekl, že se mu to místo „nelíbilo“, ačkoli seděl s ostatními (kvetoucí).
V loňském roce jsme ji znovu zasadili.
Nyní vytvořil velké velké pupeny.

TACHA
Moskva
10.06.2005
12:24:55

TACHA, ve vašem případě, IMHO, je buď stínění před „úspěšnějšími“ sousedy, nebo odčerpávání půdy z nich.

Stepanoff
Moskva
10.06.2005
14:32:24

Možná máš pravdu.

TACHA
Moskva
10.06.2005
21:38:31

Moje pivoňky jsou bylinné. A četla jsem tady vaše rady a začalo se mi zdát, že je vše jak má – hluboce zasazeno a zastíněno. Bude nutné znovu zasadit.

Nataguk
Tallinn
10.06.2005
23:04:02

Moje raná dvoupivoňka nekvetla, když seděla s bývalými majiteli vedle třešně (tedy třešně a také vyrašila výhonky ve středu keře). Po transplantaci jsem o tom přemýšlel dva roky. Nyní kvete aktivně každý rok, ale je tu jeden problém, stonky (části) jsou povislé. Zdá se, že se jedná o šedou hnilobu, ale zde je to, co můžete doporučit, že je účinné, protože všechny druhy antifungálních léků moc nepomohly.

Přečtěte si více
Cuketa jako ananas na zimu: 5 jednoduchých a chutných receptů
semitsvetik
Vladimir
10.06.2005
23:30:31

No a je to tak u všech drog :) Zkuste to vzít s Maximem?

Helga
Desnogorsk
11.06.2005
21:08:34

NataGuk Loni jsem v obchodě koupila několik pivoněk a byla tam jedna poradkyně, říkala mi o Westerlandu, že jí na zahradě kvetla v 5. nebo 6. roce, přesně si to nepamatuji, protože se vyvíjí velmi pomalu, ona varoval mě, abych se nebál a letos mám vlastně jen 2 listy.

logri
Nižnij Novgorod
13.06.2005
00:04:58

Bohužel jsem daču hodně čistil a v důsledku toho jsem ztratil nálepku této pivoňky. Možná to byl tenhle. Je zajímavé, kolik z nich je „pomalých“. jakou barvu máš ty? Pamatuji si, že by měla být červená. Pokud alespoň barevně ladí, pak je větší naděje.

NataGuk
Tallinn
13.06.2005
14:48:26

Ne, nemám červenou, ale „japonskou světle růžovo-lila se stříbrnými vlnitými okraji“
NataGuk, nemyslím si, že by ses měl bát, jen stále nabírá sílu.

logri
Nižnij Novgorod
13.06.2005
22:45:55

Mám radost: pivoňka, přesazená před 3 lety jako flox (s nadšením začínajícího zahradníka jsem z keře odřízl kousek, jen hlouběji – kořeny se ukázaly být nečekaně hluboké ), letos dělá jsme šťastní!
A ty předloni oddělené podle pravidel byly z nějakého důvodu slabé, ale toho roku nesměly kvést a malinká poupata ztmavla.
Poupata jsou na úrovni země, možná se vám nelíbilo umístění?

Ráno
Moskva
15.06.2005
07:59:21

Pokud byly ráno vysazeny „rozdělené podle pravidel“ se dvěma nebo třemi očima, pak je příliš brzy na to, aby kvetly, počkejte, ale pak je okamžitě rozdají v plném rozsahu. Tři roky jsem „chodil“ bílý, na čtvrtém – jeden květ, letos – osm, ani jedna slabá větev.

oja
Moskva
15.06.2005
10:26:57

Moje pivoňka Angel Chic (pokud se nepletu) je zmrazená.
Páteř byla malá a zlomená (i když při objednávce říkali, že je dobrý kořen). V prvním roce vytvořila křehký list, letos také pouze jeden list, ale větší, ale stále dvakrát nižší než na dospělých pivoňkách. Byl uvězněn podle všech pravidel.
V roce 1998 jsem dostal Čechovskou pivoňku od Melekhova (tedy ty pivoňky, které A.P. Čechov zasadil vlastníma rukama), odrůdu neznám. Vůně je úžasná, bílá, froté. Takže tam byl jeden velký oddíl a jeden zakrslý kořen, ale s poupětem. Obě kvetly v prvním roce, i když byly jednoduše zasazeny do země s přidáním kompostu (bez přípravy jamky s drenáží apod.), kvetení je každoročně velmi bohaté.
Holandský kořen se ale zcela odmítá vyvíjet (dostává z hlediska výživy vše, co má).
Odpovězte prosím na to, kdo tuto odrůdu koupil a jak se vyvíjí.

Elena Vasilievna
Moskva
15.06.2005
16:12:19

V prvním i druhém roce by se mladé pivoňky NEMĚLY nechat kvést. Hlíza by měla nabrat na síle, a neplýtvat energií na všemožné zakrslé květy, které navíc zpočátku nikdy nejsou plné. Tentokrát.
První dva roky se krmení mladých pivoněk provádí převážně listovými metodami – to jsou dva. Určitě pijte.
Ve třetím roce se pivoňky nechají kvést, ale zpravidla ještě nejsou plnohodnotné. Květina nemusí být dvojitá, barva může být rozmazaná. Navíc některé odrůdy (jak již bylo napsáno výše) dosáhnou plného květu za 5-6 let.
A přesto – kříženci některých druhů, zejména raně kvetoucí, jsou často náchylní k šedé hnilobě – ​​je třeba je pravidelně ošetřovat.

Přečtěte si více
Aj z hruškových listů - Assamica
AGU_2
Moskva
20.06.2005
12:59:46

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button